خبرگزاری کار ایران

همه طرح‌های رسیده به جشنواره تئاتر عروسکی بازبینی می‌شوند

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان خبر داد: همه متون و طرح‌های رسیده به دبیرخانه این جشنواره فرصت حضور در مرحله بازبینی را دارند.

به گزارش ایلنا، محمد تقی‌پور دبیر این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان گفت: با توجه به نگاه آکادمیک و علمی هیات انتخاب این مرحله از جشنواره خانم آزاده انصاری و آقایان فرهاد مهندس پور و علی پاکدست که توجه ویژه‌ای بر کیفیت آثار و ویژگی‌های عروسکی و خلاقانه آثار دانشگاهی داشته‌اند، تصمیم گرفته شد تا تمامی کارهای پیشنهاد شده به مرحله بازبینی راه پیدا کنند.

وی تاکید کرد: نمایش عروسکی می‌تواند از یک ایده ساده شکل بگیرد و در اجرا به اثری قابل توجه تبدیل شود از این رو با نظر هیات انتخاب فرصت نمایش و اجرای ایده‌های عروسکی از هیچ گروهی گرفته نمی‌شود.

دبیر جشنواره چهاردهم تصریح کرد: هیات انتخاب برای اولین بار در تاریخ جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان با نگاه آکادمیک و علمی که به این حوزه داشته است مجموعه طرح‌ها و متون پیشنهادی را بررسی کرده و پیشنهادهای خود را برای تک تک متون ارائه داده‌اند.

تقی پور با اشاره به فشردگی زمانبندی در این دوره جشنواره و تلاش گروه‌های دانشجویی عروسکی برای آماده کردن کار ابراز امیدواری کرد که در این دوره شاهد نمایش‌هایی خلاقانه و بدیع از تئاتر عروسکی آکادمیک ایران باشند.

هفته اول اردیبهشت مرحله بازبینی آثار متقاضی حضور در چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی آغاز می‌شود.

کد خبر : ۳۵۸۶۶۲