خبرگزاری کار ایران

قدرت‌الله عاقلی در گفتگو با ایلنا:

بهار امسال چهره‌ شهر زیبا شد

قدرت‌الله عاقلی گفت: کارهایی که برای نوروز امسال در سطح شهر شاهد بودیم متفاوت از سال‌های گذشته بود و شروع خوبی است برای اقدامات بیشتر در این زمینه چراکه این کارها با تنوع رنگی که داشتند چهره شهر را زیباتر کرده و این مسئله در روحیه و نگاه مردم نیز تاثیرات مثبت خواهد داشت البته با تداوم و تکرار بهتر نیز خواهد شد.

قدرت‌الله عاقلی، مجسمه‌ساز با بیان اینکه ساخت مجسمه‌های شهری بستگی به نیاز سازمان زیباسازی شهرداری دارد؛ گفت: ممکن است این سازه‌ها موقت یا ماندگار باشند که باتوجه به این مسئله متریال و جنسی که در آن استفاده می‌شود نیز متفاوت است یعنی اگر قرار است مجسمه یا سازه‌ای برای مدت طولانی در فضای شهری قرار بگیرد از آهن یا برنز در ساخت آن استفاده می‌شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌ خاصی برای برپایی نمایشگاه ندارم، تصریح کرد: مدت‌ها است که کارهای سفارشی برای موسسات و ادارات انجام نداده‌ام و ترجیح می‌دهم در آتلیه خود کارهای شخصی و خصوصی انجام دهم و آثارم را در نمایشگاه‌های گروهی و یا انفرادی به نمایش بگذارم، البته این نوع کار کردن نیز قطعا مخاطب کمتری خواهد داشت اما دردسرهای آن نیز کمتر است.

این مجسمه‌ساز در پاسخ به این سوال که آیا مجسمه‌هایی که در فضای عمومی شهر استفاده می‌شوند با توجه به فضای پیرامون زندگی ساخته می‌شوند، افزود: هر جامعه‌ای با توجه به مختصات خاص آن جامعه مجسمه‌هایی را در فضای عمومی شهر قرار می‌دهد. ما در این زمینه مطالعات خاصی نداریم و باید پژوهش‌های گسترده‌ای انجام دهیم. اما آنچه که تاکنون نیز انجام داده‌ایم نیز مطلوب بوده البته ما در این زمینه از کشورهای دیگر کم‌تجربه‌تر هستیم و زمان لازم است تا بتوانیم با آزمون و خطا در این مسئله موفق باشیم.

او با اشاره به کارهای نوروزی که امسال در طرح بهارستان در سطح شهر تهران برگزار شد،‌ بیان کرد: کارهایی که برای نوروز امسال در سطح شهر شاهد بودیم متفاوت از سال‌های گذشته بود و شروع خوبی است برای اقدامات بیشتر در این زمینه چراکه این کارها با تنوع رنگی که داشتند چهره شهر را زیباتر کرده و این مسئله در روحیه و نگاه مردم نیز تاثیرات مثبت خواهد داشت البته با تداوم و تکرار بهتر نیز خواهد شد.

این هنرمند در پایان با بیان اینکه این ایده‌ها باعث جذب شهروندان به هنر می‌شود؛ خاطرنشان کرد: انجام طرح‌هایی مانند طرح بهارستان باعث می‌شود انرژی زیادی به شهر تزریق شود البته نباید انتظار داشتیم این طرح‌ها و ایده‌ها در مدت زمان کوتاه نتیجه‌بخش باشد بلکه با تداوم آن و برطرف کردن کاستی‌ها و بالابردن کیفیت شاهد نتایج مطلوب این ایده‌ها روی شهروندان و جامعه باشیم.

کد خبر : ۳۵۸۶۹۱