خبرگزاری کار ایران

«چرا رفتی» به اروپا رسید/ آواز همایون شجریان در انگلستان، آلمان و سوئد

تور کنسرت‌های آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» با آواز همایون شجریان در شهرهای هامبورگ، استکهلم دوسلدورف، گوتنبرگ و لندن ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ تور کنسرت‌های «چرا رفتی» با آواز «همایون شجریان»، آهنگسازی «تهمورس پورناظری» و تک‌نوازی «سهراب پورناظری» بعد از اجراهایی در تهران و بسیاری از شهرستان‌های کشور به اروپا رسید و از اوایل اردیبهشت ماه به مدت دو هفته در چند شهر اروپایی روی صحنه خواهد رفت.

این کنسرت‌ها که با حضور نوازندگانی چون حسین رضایی‌نیا، مهیار طریحی، آیین مشکاتیان، استفنی بی‌بو، تینا جامه‌گرمی، لعیا اعتمادی، آتنا اشتیاقی و آرین کشیشی روی صحنه می‌رود.

۲۱ آپریل – چهارم اردیبهشت- کنسرت اول در دوسلدورف آغاز می‌شود و بعد از آن پنجم اردیبشهت در هامبورگ، ۲۸ آپریل – نهم اردیبشهت- در استکهلم و در ‌‌نهایت در گوتنبرگ؛ آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» اجرا می‌شود. آخرین اجرای گروه هم اول می‌– دوازدهم اردیبهشت ماه- در لندن است.

 «چرا رفتی» به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین کنسرت‌های اخیر، در ایران توانست قریب ۱۲۰ هزار نفر مخاطب داشته باشد و در سال ۹۳ در تهران و بسیاری از شهرستان‌های کشور روی صحنه رفت. همچنین آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» با آواز «همایون شجریان» و آهنگسازی «تهمورس پورناظری» که در برکلی، لس آنجلس، استانبول و تهران ضبط شده است، به عنوان پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی سنتی در سال‌های اخیر مطرح است.

این آلبوم در هشت قطعهٔ خود، آهنگسازی، سازبند، تنظیم و فرم‌های مختلف دارد و از اشعار شاعرانی چون مولانا، محمدرضا شفیعی کدکنی، هومن ذکائی، سیمین بهبهانی و حسین منزوی انتخاب شده‌ است.

کد خبر : ۳۵۸۷۷۹