خبرگزاری کار ایران

کتابفروشی جدید استانبول برای مهاجران سوری

یک کتابفروشی در شهر استانبول به نوعی با سیاست جدید دولت ترکیه کار خود را شروع کرده است و تنها به ارائه کتاب‌های عربی می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، به گفته‌ی دیلی استار، طبق توافق اتحادیه اروپا و کشور ترکیه قرار است هزاران نفر از مهاجران سوری به طور موقت در این کشور اسکان داده شوند.

پیش از این کشور ترکیه مقصد بسیاری از مهاجران سوری بوده است که با وسایل مختلف خود را به این کشور رسانده‌اند و حالا این جمعیت نیاز به مسکن و ابزار فرهنگی دارند.

یک کتابفروشی در شهر استانبول به نوعی با این سیاست دولت ترکیه کار خود را شروع کرده است و تنها به ارائه کتابهای عربی می‌پردازد.

«سامر القدری» صاحب این کتابفروشی خود اهل سوریه است و سالها پیش به ترکیه مهاجرت کرده است. وی با افتتاح این کتابفروشی قصد دارد علاوه بر تامین کتاب‌های مورد نیاز مهاجران پلی فرهنگی بین مهاجران و مردم ترکیه باشد.

کتابفروشی قدری علاوه بر چاپ و نشر کتاب‌های عربی برنامه‌های فرهنگی نیز با زبان‌های ترکی و عربی برای مهاجران برگزار می‌کند.

بر اساس اعلام دولت ترکیه در حال حاضر بیش از 7/2 میلیون نفر از مهاجران سوریه در ترکیه اسکان داده شده‌اند و انتظار می‌رود این تعداد با توافق اخیر با اتحادیه اروپا افزایش پیدا کند.

کد خبر : ۳۵۸۸۷۴