خبرگزاری کار ایران

آرزوی سلامتی مدیر شبکه مستند برای کیارستمی

مدیر شبکه مستند سیما به افق‌های پیش روی شبکه مستند در سال ۹۵ از جمله راه‌اندازی واحد مستندسازان خارج از تهران و گام برداشتن در راستای تحقق خواسته‌های صاحبان آثار اشاره و برای عباس کیارستمی آرزوی سلامتی کرد.

به گزارش ایلنا، امیر تاجیک (مدیر شبکه مستند) در جلسه مدیران شبکه گفت: امیدواریم در سال ۹۵ با تولید آثار خلاق و حضور با نشاط مستندسازان بتوانیم با آگاهی بخشی و شناخت، اقدام به عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی را که از منویات مقام معظم رهبری است جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: یکی از رویکردهای اصلی سال پیش رو، توجه به مستندسازان مقیم شهرهای مختلف کشور است. لذا با همکاری و توافقاتی که با مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی، انجمن سینمای جوانان و دیگر فعالان این عرصه داشته و خواهیم داشت، سال جدید را سال حضور پویا و بالنده مستندسازان جوان اقصی نقاط ایران اسلامی در شبکه مستند می‌دانیم. از همین رو بخش مستقلی را در شبکه مستند با عنوان واحد مستندسازان خارج از مرکز (تهران) راه اندازی می‌کنیم.

مدیر شبکه مستند یادآور شد: سال گذشته سال همراهی، همکاری و آشنایی گسترده شبکه مستند با طیفهای مختلف مستندساز بود و امیدواریم سال جدید گام‌های مهم و موثرتری را در خصوص مطالبات به حق و خواسته‌های دیرینه مستندسازان برداریم.

تاجیک اعلام کرد: تلاش داریم با مقدورات محدود شبکه مستند، امسال در خصوص ضوابط منطقی و شفاف و خرید حق پخش، حمایت از تولیدات مستقل و خلاق، پرداختن به حق تالیف آثار مستندسازان بعد از نمایش یک دوره زمانی مشخص، به جمع بندی و ساز و کار اجرایی مناسبی با دست اندرکاران برسیم.

وی ادامه داد: نگاه ما همچنان در سال جدید توجه جدی به تولید مستندهای اجتماعی به عنوان سینمای تذکر، هشدار و آگاهی بخشی به جامعه و مسئولان است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر به نقش و جایگاه راستین سینمای مستند که به درستی آینه جامعه نام گرفته، برسیم.

مدیر شبکه مستند در پایان با اشاره به وضعیت جسمی آقای عباس کیارستمی کارگردان مطرح سینمای ایران و جهان گفت: امیدوارم هرچه زود‌تر ایشان سلامتی خود را به دست آورده و همچنان در کنار خانواده سینمای ایران به تلاش و تولید آثار ماندگار بپردازند.

کد خبر : ۳۵۸۹۵۰