خبرگزاری کار ایران

رئیس مجموعه تئاتر شهر:

بازسازی سالن اصلی تئاترشهر دو ماه دیگر به تعویق افتاد/ سالن برای اجرا ایمن است

رئیس مجموعه تئاتر شهر با بیان اینکه هنوز مرحله جدید بازسازی‌های تئاترشهر آغاز نشده است، گفت: بازسازی سالن اصلی تئاترشهر قطعاً تا دو ماه دیگر شروع نمی‌شود.

پریسا مقتدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود: براساس تجربه فاز یک بازسازی مجموعه تئاترشهر و نظر مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ پیش از انجام نقشه‌برداری‌ها، خریداری تجهیزات لازم و سایر مقدمات، عملیات بازسازی سالن اصلی انجام نمی‌گیرد.

مقتدی با اشاره به دلیل این تعویق بازسازی تا فراهم شدن کامل همه امکانات و تجهیزات گفت: قصد داریم همه چیز آماده باشد تا در طول پروژه بازسازی، مدت زمان کمتری مجبور باشیم سالن اصلی را از چرخه اجراهای تئاتر خارج کنیم.

رئیس مجموعه تئاتر شهر یادآور شد: «فرهاد آییش» از 20 بهمن سال گذشته با نمایش «چمدان» در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا دارد که پس از پایان آن در 23 فروردین، نمایش «راه مهر راز سپهر» به نویسندگی و کارگردانی «شکرخدا گودرزی» در سالن اصلی روی صحنه می‌رود که از آثار شرکت کننده در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر بود.

مقتدی در پاسخ به این سؤال که آیا سالن اصلی تئاتر شهر از وضعیت پایدار و ایمنی برخوردار است یا خیر، توضیح داد: پس از اینکه در مهرماه سال گذشته و هنگام آماده‌سازی سالن اصلی برای اجرای نمایش «ترور»؛ بخشی از پیشانی فلزی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر فرو ریخت، ایمن‌سازی این سالن انجام گرفت.

وی تاکید کرد: سالن اصلی از نظر ایمنی آماده اجراست و هیچ مشکلی برای گروه‌های نمایشی وجود ندارد.

این درحالی است که هشتم فروردین ماه، خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر چکه کردن آب باران از سقف بالکن لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر منتشر شد. خبری که نگرانی‌هایی را در بین دوست‌داران و فعالان تئاتر ایجاد کرد.

پریسا مقتدی می‌گوید موضوع آن‌طور که در رسانه‌ها منتشر شد؛ نبوده و این چکه‌ها به خاطر گرفتگی لوله‌های آب و فاضلاب طبقه سوم مجموعه در تعطیلات نوروزی بوده که خیلی سریع هم برطرف شده است.

کد خبر : ۳۵۹۱۵۸