خبرگزاری کار ایران

ادامه سریال معمای شاه در تلویزیون

تهیه‌کننده سریال «معمای شاه» که مجموعه‌اش به مدت یک ماه روی آنتن نرفت، از پخش این سریال تاریخی از جمعه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ علی لدنی (تهیه‌کننده این سریال) گفت: قسمت نوزدهم سریال «معمای شاه» جمعه این هفته (20 فروردین ماه) با پخش قسمت‌های مربوط به عروسی محمدرضا پهلوی و ثریا روی آنتن خواهد رفت.

این مجموعه که پیش از ایام نوروز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) روی آنتن نرفت، از این هفته به روال سابقش برمی‌گردد.

بینندگان در قسمت نوزدهم شاهد اتفاق‌های مختلفی خواهند بود که بخشی از آن به زندگی شخصی محمدرضا مربوط می‌شود. دومین پادشاه پهلوی در طول دوران سلطنت خود، معشوقه‌های مختلفی داشت که یکی از آن‌ها «پروین غفاری» است. پروین غفاری در سال‌های پس از انقلاب کتابی با عنوان «تا سیاهی در دام شاه» منتشر کرد که حاوی خاطرات وی با محمدرضا بود. او تیرماه سال 1392 درگذشت و در قسمت پیشین معمای شاه با ایفای نقش وی توسط «آرام جعفری»، بخش‌هایی از زندگی وی مورد توجه سازندگان معمای شاه قرار گرفت. حالا در قسمت نوزدهم این سریال به ماجرای آشنایی «پروین غفاری» با شاه ایران اشاره و جزئیات بیشتری از آنچه میان او و پادشاه پهلوی گذشته به تصویر کشیده خواهد شد. ثریا پس از حضور در کاخ پادشاهی، از سوی محمدرضا برای پاسخ به خواستگاری تحت فشار قرار داده شده است. ثریا بیمار است و محمد رضا فرصت اندکی برای پاسخگویی او تعیین کرده است.

وی همچنین درباره‌ی روند تولید این سریال تاریخی اعلام کرد: گروه سازنده همچنان در شهرک سینمایی مشغول تصویربرداری و ضبط سکانس‌های مربوط به 28 مرداد و 30 تیر هستند. تاکنون هم 95 درصد از کل تصویربرداری این مجموعه به پایان رسیده و اگر مشکلی پیش نیاید، تا ابتدای شهریور ماه کار تصویربرداری به پایان می‌رسد.

 او در ادامه خبر داد: آخرین سفری که برای «معمای شاه» خواهیم داشت، شهر قم و یک شهر در جنوب یا شمال کشور است که به‌زودی طی ماه آینده این سفر را انجام خواهیم داد.

تهیه‌کننده «معمای شاه» در پایان درباره‌ی انتخاب بازیگری که نقش آیت‌الله بروجردی را بازی می‌کند، گفت: فعلاً مشغول مذاکره هستیم و در این زمینه هنوز به نتیجه‌ی قطعی نرسیده‌ایم؛ ضمن اینکه قرار است در فاز سوم «معمای شاه» یکسری بازیگران جدید داشته باشیم که به‌زودی اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۳۵۹۴۴۸