خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن هنرمندان نقاش ایران در اعتراض به واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیادودکی؛

وزیر ارشاد پاسخگو باشد

انجمن هنرمندان نقاش ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار پاسخگویی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی شدند.

به گزارش ایلنا، چندی است که شایعه‌ی واگذاری موزه هنرهای معاصر با داشتنِ گنجینه‌ای از آثار ارزشمند هنری به بنیاد رودکی، موجب نگرانی اهالی هنری شده است.در همین باره اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران بیانیه‌ای نوشته‌اند تا در مقابل خبرِ واگذاری موزه هنرهای معاصر واکنش نشان دهند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«علیرغم تمامی اظهارنظرها و ابراز ناخرسندی پیاپی فعالان عرصه هنرهای تجسمی کشور و متن تکذیبیه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگرانی‌های عمیق و جدی از واگذاری قریب الوقوع موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد رودکی همچنان ادامه دارد. شنیده‌ها از جلسات پنهان و آشکار در این رابطه پا را از حیطه شایعات فراتر گذاشته و به روشنی از رخ دادن اتفاقی ناخوشایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن حکایت می‌کند.

برای پایان دادن به تمامی شایعات و کشیدن خط بطلان بر گمانه زنی‌هایی که لرزه بر اندام هنرمندان متعهد و دلبسته به سرنوشت فرهنگ و هنر این مرز و بوم می‌اندازد، دیگر زمان آن فرا رسیده است که پاسخگویی جدی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی را طلب کنیم و از ایشان بخواهیم تا با اظهار نظر رسمی در این رابطه موضع نهایی و قطعی وزارت ارشاد را اعلام نمایند. چه بسا برگزاری نشستی با اهالی فرهنگ و شنیدن دغدغه‌ها و دل نگرانی‌‌های آنان نه تنها باعث از بین رفتن ناراحتی ها شود بلکه به همدلی و همراهی همه جانبه هنرمندان در حل مسائل مرتبط با موزه هنرهای معاصر نیز بیانجامد.

ما، امضاکنندگان این بیانیه، مکررا و به طور جدی هشدار می‌دهیم که واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران و سکوت مسئولین در این مورد، عواقب ناگواری در جریان هنرهای تجسمی کشور به وجود خواهد آورد و باعث تضییع حقوق ملت ایران و همچنین نابودی سرمایه ملی و میراث گرانبهای هنر خواهد شد و از وزیر محترم ارشاد درخواست می‌کنیم تا با رسیدگی سریع و به موقع به این موضوع، از وارد آمدن خسارتی جبران ناپذیر به پیکر هنرهای تجسمی کشور جلوگیری نمایند.

اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران

پنجشنبه 19 فروردین 1395.»

کد خبر : ۳۵۹۷۹۵