خبرگزاری کار ایران

در تجمع امروز هنرمندان در موزه هنرهای معاصر مطرح شد:

وظیفه وزارت ارشاد حفاظت از گنجینه‌های ملی است

گروهی از هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی امروز (شنبه 21 فروردین) در مقابل موزه هنرهای معاصر تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این تجمع؛ هنرمندان با قرائت بیانیه‌ای  مخالفت خود را با واگذاری موزه‌ هنرهای معاصر به بنیاد رودکی اعلام کردند.  متن بیانیه به شرح ذیل است:

چندی پیش خبرواگذاری موزه‌ی هنرهای معاصر تهران به بنیاد رودکی که از جمله نهادهای غیردولتی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد. انجمن‌های تجسمی، شهروندان، هنرمندان و اهالی فرهنگ به این تصمیم معترض شدند و قرار تجمعی برابر موزه‌ی هنرهای معاصر گذاشتند بلافاصله معاون هنری وزارت ارشاد واگذاری موزه‌هنر به بنیاد رودکی را شایعه خواند و حتی آن را تکذیب کرد هر چند یک روز بعد اسنادی در فضای مجازی منتشر شد خطاب به شخص ایشان و نشانگر صحت واگذاری مدیریت این مکان بود با ترک تشریفات که ترک تشریفات مناقصه‌ای صوری است و بدون فراخوان عمومی.

روز 21 فروردین معاونت توسعه، مدیریت و منابع وزارت ارشاد واگذاری موزه‌ هنرهای معاصر را تکذیب کرد و به «اخبار و اطلاعات ناقص و نادرست پاسخ داد» از این وزارتخانه انتظار نمی‌رفت که به خلاف واقع‌گرایی معاون هنری معترض شود نه آن که معترضان و اهالی هشیار فرهنگ و هنر را متهم به شایعه‌سازی و نادرست‌گویی کند.

امضاکنندگان این نامه، هنرمندان، اهالی فرهنگ ایران، درخواست عذرخواهی رسمی در باب این پنهانکاری و تخلف قانونی را دارند. همچنین اطلاع رسانی شفاف در مورد تصمیم‌گیری درباره چگونگی اداره نهادهای عمومی مربوط با هنر و گنجینه‌های ملی وظیفه وزارت ارشاد و معاونت‌های وابسته و حق جامعه هنر می‌دانند و امید آن دارند که هرگونه بحث واگذاری این مکان و گنجینه آن مختومه اعلام شده و موجب رفع نگرانی اهالی فرهنگ شود.

گزارش تصویری

کد خبر : ۳۵۹۹۷۷