خبرگزاری کار ایران

«بانوی آهنی» در گالری شکوه

گالری شکوه با برپایی نمایشگاه نقاشی، حجم و ویدئو آرت «بانوی آهنی» در جمعه پیش رو سال جدید کاری خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا؛ مجموعه نقاشی‌های «بانوی آهنی» در ادامه آثار گذشته «نوشین زرنانی» و مجموعه «نگهبان چشمه»‌ست. زرنانی از دو سال پیش فعالیت خود را روی مجموعه «بانوی آهنی» آغاز کرده و در این نمایشگاه تعداد 12 نقاشی میکس مدیا بر روی بوم، دو چیدمان و یک ویدئو آرت  ارائه خواهد داد. او در این نمایشگاه صحنه‌هایی از فیلم سینمایی « آیرن لیدی (iron lady)» با بازی «مریل استریپ»که زندگی «مارگارت تاچر» تنها نخست وزیر زن تاریخ بریتانیا را  به تصویر کشیده، بازسازی کرده است.

زرنانی در این آثار تاکید بر حضور اَبر قهرمان‌ها در حوزه تصویر به خصوص در سینما دارد. وی همچنین در کنار نقاشی‌ها از دو اثر چیدمان و یک ویدئو آرت برای القای بهتر سوژه مورد نظر به مخاطب بهره گرفته است. او در این نمایشگاه با نمایش عنصر قدرت رجعتی به ذات زنانه دارد.

«نوشین زرنانی» فارغ التحصیل رشته شیمی دانشگاه شهید بهشتی ست. این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی وی محسوب می‌شود. او تاکنون ویدئو آرت های مختلفی را در داخل و خارج از کشور در شهرهای چون تهران، شیراز و میلان ایتالیا به نمایش گذاشته است.

زرنانی در سال گذشته پرفورمانس آرت سه رنگ را در گالری دنا برپا کرد. وی در سری پروژه‌های پرفورمانس جان کیج در گالری ایست با اثر «the wolf is…» حضور داشته و پرفورمانس «we need oxygen -2» را در سال 91  در خانه هنرمندان برگزار کرده است. این هنرمند  علاوه بر کیوریتوری نمایشگاه نقاشی گروهی «1+9» در گالری فریا در بسیاری از نمایشگاه‌های گروهی نظیر دو دوره نمایشگاه گروهی «جوانان پیشرو» در گالری پردیس ملت، نمایشگاه ویدئو آرت گروهی در گالری ماه مهر همراه با «عباس کیارستمی» و هنرجویانش و نمایشگاه گروهی Art collect  تهران و... شرکت کرده است.

نمایشگاه «بانوی آهنی» جمعه 27 فروردین 95 آغاز به کار می‌کند و تا تاریخ هفتم اردیبهشت ماه در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، پلاک 19 دایرخواهد بود.

علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر از این آثار دیدن کنند.

کد خبر : ۳۶۰۴۶۱