خبرگزاری کار ایران

اکران سراسری «خاطرات روی سنگ» در آلمان

اکران سراسری فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» به کارگردانی «شوکت امین کورکی» و به تهیه‌کنندگی «ممد اکتاش» در سینماهای شهرهای مختلف کشور آلمان آغاز شد.

به گزارش ایلنا؛ فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» (بیره‌وه‌رییه‌کانی سه‌ر به‌رد) Memories On Ston فیلم برگزیده کشور عراق به هشتاد و هشتمین دوره مراسم جوایز سینمایی آکادمی اسکار در سال 2016، سومین اثر بلند «شوکت امین کورکی» کارگردان کُرد عراقی و به تهیه‌کنندگی «ممد اکتاش» که با فیلمبرداری سینماگر ایرانی «سالم صلواتی» و با همکاری تعدادی از عوامل سینمای ایران، آلمان و اقلیم کردستان آماده شده است؛ نمایش افتتاحیه آن در آلمان با حضور «شوکت امین» کارگردان، «ممد اکتاش» تهیه‌کننده و همچنین «حسین حسن» از بازیگران اصلی این فیلم، روز 20 فروردین ماه جاری (8 آوریل 2016) در شهر برلین این کشور برگزار شد.

اکران سراسری این فیلم در سینماهای آلمان توسط کمپانی «میتوس فیلم» آلمانی با مدیریت «ممد اکتاش» در شهر برلین آغاز شده است و به صورت همزمان، در شهرهای مونیخ، کلن، هامبورگ و فرانکفورت روی پرده سینماها رفته و قرار است در چندین شهر دیگر این کشور نیز به نمایش عمومی دربیاید.

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» سال گذشته به مناسبت عید سعید قربان، ابتدا در سه سالن سینمایی مرکز «مازی مول» در شهر دهوک و در ادامه در سینماهای شهرهای اربیل (هولیر) و سلیمانیه در اقلیم کردستان روی پرده رفت.

این فیلم در سال 2014 نیز در سینماهای شهرهای مختلف سویس از جمله؛ شهرهای زوریخ، برن، بادین، باسیل، هور، سورسی، توسیس و چندین شهر دیگر این کشور به صورت عمومی اکران شده و مورد استقبال قرار گرفته بود.

«خاطرات روی سنگ» که تاکنون در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی فیلم در سطح دنیا روی پرده رفته و با حضور در این جشنواره‌های جهانی فیلم، چندین جایزه معتبر بین‌المللی را از آن خود کرده است؛ در آخرین حضور بین‌‌المللی خود، با حضور «شوکت امین» کارگردان، «ممد اکتاش» تهیه‌کننده و همچنین «شیما ملایی» از بازیگران اصلی این فیلم، در بخش «رقابتی اصلی بین‌‌الملل» پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «آنتالیا» Antalya در سالن سینماهای «آسپاندوس» و «میگروس» در شهر آنتالیا در کشور ترکیه روی پرده رفت و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، جایزه معتبر «پرتقال طلایی» بهترین فیلم بخش رقابتی بین‌‌الملل به این فیلم اهدا شد.

این جشنواره، با نمایش فیلم‌هایی از کشورهای مختلف در چندین بخش رقابتی از جمله؛ «بین‌‌الملل»، «ملی»، «فیلم‌های داستانی»، «فیلم‌های مستند» و نیز چندین بخش غیررقابتی از جمله؛ «بزرگداشت بازیگر سرشناس فرانسوی کاترین دونوف» و نمایشگاهی برای پانزدهمین سال درگذشت «کمال سونال» بازیگر سرشناس ترک برگزار شد.

کد خبر : ۳۶۰۵۰۵