خبرگزاری کار ایران

انتشار چهار کتاب جدید از سراج الدین بناگر

سراج الدین بناگر، شاعر و داستان‌نویس کردستانی که از دو دهه پیش تاکنون در شهر سنندج به تدریس داستان اشتغال دارد، سال 95 را با چاپ چهار اثر داستانی آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، بناگر، این بار و پس از انتشار یک رمان و یک مجموعه داستان به زبان کُردی اردلانی و نیز انتشار سه مجموعه داستان به زبان فارسی، چهار کتاب داستان دیگر  را به زبان فارسی منتشر کرده است. نام آثار جدید او عبارتند از: 1. گل میخ. 2.مغازه‌ی سمساری. 3. کلاس نیمه‌ی آبان. 4. شندره پندره‌ها.

چهار مجموعه داستان جدید بناگر، از سوی انتشارات علمی کالج، در قطع پالتویی چاپ و منتشر شده است.«کیومرث کرباسی»، مدیر مسئول کالج و ناشر فعال چند سال اخیر بازار کتاب، پیش‌تر نیز، چهار کتاب سراج را وارد بازار کرده و تصمیم دارد دیگر آثار او را نیز به مرور زمان، چاپ کند.

چهار کتاب جدید بناگر؛ تجربیات این داستان نویس کردستانی از سال 1380 تا سال 1390 است و در حوزه‌های فرم و ساختار، لحن و زبان، دیالوگ نویسی و خلق فضاهای جدید روایتی و روحی، نوآوری‌ها و خلاقیت‌های خاصی را به نمایش گذاشته است.

 مجموعه داستان 71 صفحه‌ای گل میخ 22 داستان،  اثر 74 صفحه‌ای کلاس نیمه‌ی آبان 20 داستان، کتاب 74 صفحه‌ای مغازه داستان 18 داستان و اثر 68 صفحه‌ای شندره پنرده ها نیز 27 داستان را در برگفته و به این ترتیب سراج در این بارش بهاری، 87 داستان خود را روانه‌ی بازار کرده است.

مجموعه شعر فارسی «مالروهای سکوت»، رمان کُردی «قولولو»، مجموعه داستان کُردی «چاوشاره کی»، مجموعه داستان‌های فارسی «خرس»، «زنی با چمدان آبی» و «صخره»، نام آثار قبلی سراج است و او هم اکنون صاحب 10 کتابِ چاپ شده است.

کد خبر : ۳۶۰۵۴۸