خبرگزاری کار ایران

پاسخ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به یک خبر:

مرکز ۲۸ کانون پرورش فکری در پایان قرارداد و با تذکرهای متعدد تخلیه شد

مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری در پاسخ به انتقاد مطرح شده ازسوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در تخیلیه یکی از مراکز این کانون؛ انتقاد مطرح شده را غیرقانونی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا؛ مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری درباره خبرهای منتشر شده پیرامون تعطیلی مرکز فرهنگی هنری ۲۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: متاسفانه درباره این موضوع خبرها به شکل یکسویه و نادرست منتشر شده است.

وی با تاکید بر این که سازمان فرهنگی هنری همواره به دنبال هم‌افزایی با دیگر نهادهای فرهنگی، هنری کشور است، تصریح کرد: این سازمان در طول دو دهه فعالیت خود همکاری‌های گسترده‌ای را با مشارکت سازمان‌ها و موسسه‌های دیگر به سرانجام رسانده و اکنون نیز تعامل سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه است. شهرداری تهران هم‌افزایی و پشتیبانی بین نهادها را پیش‌شرط پیشرفت فرهنگی، هنری شهر تهران می‌داند.

محمدی با بیان اینکه ساختمان سابق مرکز فرهنگی هنری ۲۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضای داخل فرهنگسرای اشراق سال‌ها بدون هیچ گونه قراردادی در اختیار کانون بوده است، گفت: فرهنگسرای اشراق در سال‌های گذشته با توجه به گسترش مخاطبان و تنوع فعالیت‌ها نیازمند استفاده از این ساختمان بوده است.

وی افزود: اعلام این نیاز به مسئولان کانون پرورش فکری در بهار سال ۹۲ به شکل رسمی انجام شده است و پس از رایزنی‌ها به منظور تسهیل انجام هماهنگی‌های انتقال این مرکز تفاهم‌نامه‌ای دو ساله با کانون از تیرماه سال ۹۲ تا تیرماه سال ۹۴ منعقد می‌شود تا کانون فرصت کافی برای برنامه‌ریزی انتقال به مکان جدید را فراهم کند. 

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: باوجود همه رایزنی‌ها و و تفاهم‌ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی دقیقی برای تخلیه ساختمان فرهنگسرای اشراق نداشته است و با پایان تاریخ قرارداد در چند نوبت تذکرهایی نسبت به تخلیه ابلاغ شده و در نهایت با توجه به پایان فرصت‌های چند باره در بهمن‌ها سال ۹۴ نسبت به تخلیه این ساختمان اقدام شد.

محمدی با اشاره به برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۴ شهرداری تهران افزود: فرهنگسرای اشراق از فعال‌ترین و پرمخاطب‌ترین مراکز فرهنگی‌هنری شهر تهران است و درآینده «پارک کتابخانه کودک» را نیز در مجموعه خود راه‌اندازی می‌کند و مخاطبان عزیز کانون هم همچون گذشته می‌توانند از خدمات این فرهنگسرا بهره‌مند شوند.

کد خبر : ۳۶۰۹۸۴