خبرگزاری کار ایران

دوره تخصصی تربیت مدرس زبان فارسی در بنیاد سعدی

بنیاد سعدی به عنوان نهاد متولی گسترش و آموزش زبان و ادبیات فارسی در جهان، دوره‌های تخصصی تربیت مدرس زبان فارسی را با هدف ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ به منظور تربیت مدرس زبان فارسی برای دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت آموزش زبان فارسی در داخل و خارج ایران و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان واجد شرایط، اولین دوره دوره تخصصی تربیت مدرس زبان فارسی (Persian Teacher Training Course) در  اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.

دوره‌های تخصصی مرکز آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی در دو بخش تخصصی و تکمیلی برگزار می‌شود که در بخش تخصصی، دوره پایه «آشنایی با نظام زبان فارسی و زیر نظام‌های آن» و همچنین «کارگاه روش تدریس مهارت خواندن و واژه»، «کارگاه روش تدریس مهارت شنیدن و تلفظ»، «کارگاه روش تدریس مهارت صحبت کردن و مکالمه» و «کارگاه روش تدریس مهارت نوشتن و دستور»، ارائه می‌شود.

همچنین در بخش تکمیلی دوره تربیت مدرس زبان فارسی، دوره‌های تخصصی با موضوعات «آموزش زبان فارسی مبتنی بر وب (CALL)»، «پیکره پژوهی (تحلیل خطاها/زبان میانی فارسی آموزان خارجی)»، «آزمون سازی زبان فارسی»، «آموزش ادبیات فارسی به خارجیان» و «رده شناسی آموزش زبان فارسی»، به حاضرین در دوره تدریس خواهد شد.

بخش تخصصی دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی، از پایان اردیبهشت سالجاری آغاز می‌شود و بخش تکمیلی این دوره‌ها در تابستان، پاییز و زمستان سالجاری برگزار خواهد شد.

در پایان دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی، علاوه بر صدور گواهینامه معتبر برای شرکت کنندگان، کارت صلاحیت تدریس برای فارغ التحصیلانی که بخش تکمیلی دوره‌ها را نیز سپری کرده‌اند، صادر می‌شود.

همچنین علاوه بر تهیه بانک اطلاعاتی از فارغ التحصیلان این دوره‌ها و معرفی آنان به مراکز آموزش زبان فارسی در داخل و خارج از کشور، از فارغ التحصیلان دوره‌های تخصصی در بخش تکمیلی، جهت تدریس در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت دانش افزایی زبان فارسی که با حضور فارسی آموزان خارجی در بنیاد سعدی برگزار می‌شود نیز، بهره گیری لازم صورت می‌گیرد.

متقاضیان واجد شرایطی که مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در هر یک از رشته‌های «آزفا»، «زبان و ادبیات فارسی»، «آموزش هر یک از زبان‌های خارجی»، «زبان شناسی» و یا سابقه فعالیت آموزشی، پژوهشی در حوزه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را دارند، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

علاقمندان به شرکت در اولین دوره تخصصی تربیت مدرس زبان فارسی بنیاد سعدی، می‌توانند از چهارم اردیبهشت که همزمان با فعال شدن لینک ثبت نام است، با مراجعه به تارنمای بنیاد سعدی به نشانی: www.saadifoundation.ir ثبت نام انجام دهند.

دوره‌های تخصصی تربیت مدرس زبان فارسی در ساختمان بنیاد سعدی به نشانی: تهران، خیابان ولنجک، خیابان پانزدهم شرقی، بعد از تقاطع ساسان، پلاک 17، برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۶۰۹۹۱