خبرگزاری کار ایران

فرید فرخنده کیش:

سینما امروزه منبر تبلیغی محسوب می‌شود

فرخنده کیش معتقد است که باید با استفاده از توانمان در زمینه مدیریتی، هنری سعی کنیم که بستر را برای شناخت جوانانمان از جامعه روحانی و روحانیت فراهم کنیم.

 به گزارش ایلنا، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در پاسخ به این سؤال که نمایش روحانیت در آثار سینمایی و تلویزیونی چه چالش‌ها و فرصت‌هایی ایجاد می‌کند و چطور روحانیون بهتر دیده شوند، گفت: همان طور که در منبرها نسبت به ترویج این نگاه اقدام می‌کنیم، باید رفتار کنیم و از قالب‌های دیگری که امروز به عنوان منبر از آنها استفاده می‌شود بهره بگیریم که یکی از این قالب‌ها سینما است.

فرخنده کیش ادامه داد : طبیعتاً در گذشته ما روحانیون را بالای منبرها می‌دیدیم و این باعث می‌شد که مسجد و پیش نماز خودمان را انتخاب کنیم و باعث می‌شد تا بتوانیم مشکلات شخصی خودمان را با یک مشاور امین که در آنجا دیده بودیم مطرح کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سینما نیز امروزه به عنوان منبر تبلیغی محسوب می‌شود و آنجاست که باید این گونه رفتارها ترویج پیدا کند. یعنی تعریف مناسبی از روحانیت ارائه دهیم و آن چیزی که نیاز جامعه از شناخت این بزرگواران و نسبت به وظائف و دیدگاه‌هایشان هست را از منبر سینما ارائه و شروع کنیم.

فرخنده کیش تاکید کرد: جوان امروز ما نیازمند دانستن بیشتر است و  باید با استفاده از توانمان در زمینه مدیریتی، هنری  سعی کنیم که بستر را برای شناخت جوانانمان از جامعه روحانی و روحانیت فراهم کنیم. این شناخت جوانان از روحانیت  نقطه اتصال آنها به دین، باورها و هنجارهای اجتماعی است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان افزود: بسیاری از این وقایع از جمله جشنواره «روحانی و سینما» می‌تواند بسترساز مناسبی باشد ضمن اینکه معتقدم که این جشنواره‌ها که موضوع مشابهی با هم دارند در یک جایی باید به هم متصل شوند.

وی ادامه داد: جشنواره «رویش»، جشنواره «روحانی و سینما»، جشنواره «نماز و نیایش» جشنواره «تسنیم» و از این دست، جشنواره‌هایی هستند که به گونه‌ای می‌خواهند مروج رفتارهای فرهنگی باشند. اگر اینها از هم دور باشند اتفاقات به صورت جزیره‌ای می افتد و هم افزایی لازم را نمی‌توانند داشته باشند. اگر اینها بتوانند در یک شاکله‌ای کنار هم قرار بگیرند و وظایف را بین هم تقسیم بکنند  و هم افزایی ایجاد کنند فکر می‌کنم که موفقتر خواهند بود.

فرخنده کیش افزود: متاسفانه در حال حاضر فاصله‌های موجود مانع این اتفاق است. امیدوارم برگزار کنندگان جشنواره «سینما و روحانی» به عنوان یک مجموعه فرهنگی بتوانند این هم افزایی را ایجاد بکنند و همه اینها را در کنار هم قرار بدیهم تا بتوانیم از یک پتانسیل مشترکی در جهت جابجایی نگاه به روحانیت و دین نزد جوانان استفاده کرد.

 دومین دوره جشنواره «روحانی و  سینما» 27 فروردین در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۶۱۶۱۱