خبرگزاری کار ایران

چکنوارایان مطرح کرد؛

فقط وقتی می‌خواستم مردم را به رهایی از شوروی ترغیب کنم؛ شغل ثابت داشتم

چکنواریان با بیان اینکه به عنوان رهبر مهمان با ارکستر ملی همکاری می‌کنم، گفت: در اتمسفری که مبنایش حقوق‌بگیری باشد؛ نمی‌توانم خلاق باشم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری نمایشگاه نقاشی لوریس چکنواریان با عنوان نقاشی روی بوم؛ امروز (شنبه 28 فروردین ماه) در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

چکنواریان در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه حال مه قرار است رهبری دو ارکستر سمفونیک ملی را که در بنیاد رودکی برگزار می‌شود، برعهده گیرید آیا رهبر ثابت هستید یا مهمان، اظهار کرد: رهبر مهمان هستم تا هر وقت خواستم بروم. اصولا مهمان بودن بهتر است. من نقاط مختلف دنیا کار کردم اما مدت اندکی در همه این‌ها به عنوان مهمان بودم.

او با اشاره به اینکه تجربه زندگی به من نشان داده که صاحب چیزی نباشم؛ گفت: دوست دارم مانند پرنده آزاد باشم. زمانی هم که در آمریکا استاد بودم؛ ترجیح دادم استعفا بدهم، چون نمی‌توانستم در اتمسفری که براساس حقوق‌بگیری است؛ کار کنم و  خلاق باشم. حاضر بودم با هر مشکلی کنار بیایم ولی آزاد باشم.

آهنگساز فیلم "بشارت منجی" با بیان اینکه تنها در ارمنستان شغل ثابت داشته‌ام، گفت: در آنجا به این دلیل که می‌خواستم از طریق موسیقی مردم را برای رهایی از دست شوروی ترغیب کنم؛ شغل ثابت انتخاب کردم. در مدت 15 سالی هم که در ایران به عنوان رهبر ارکستر بودم، مهمان بودم و درحال حاضر هم به عنوان مهمان رهبری این دو برنامه که توسط ارکستر ملی اجرا می‌شود را برعهده دارم و این اجراها هر دو برای امور خیریه است.

چکنواریان همچنین درباره سمفونی سلام که با همکاری وزارت راه و شهرسازی در بهار امسال تولید می‌شود، گفت: در این سمفونی که قسمتی از آن در جشنواره موسیقی فجر اجرا شد؛ بازهم به عنوان رهبر مهمان حضور دارم

کد خبر : ۳۶۱۹۷۵