خبرگزاری کار ایران

در نشت خبری جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران مطرح شد؛

نبود یک دبیرخانه دائمی برای جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی ضربه‌زننده است

در نشست رسانه‌ای نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران بر لزوم تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر دانشگاهی تاکید شد.

به گزارش ایلنا، نشست رسانه‌ای نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران امروز (یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه) با حضور فضل‌الله ایرجی (مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) و بهنام نوایی (دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران) برگزار شد.

ایرجی در ابتدای این نشست ضمن تاکید بر لزوم استمرار جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: استمرار این جشنواره می‌تواند منجر به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها شود. از آنجا که موضوع تئاتر در بین هنرها اهمیت بالایی دارد، به این فکر کردیم در جشنواره‌های دیگر هم موضوع تئاتر را وارد کنیم. به عنوان مثال در جشنواره «رویش» که کانون‌های دانشجویی در آن حضور دارند نیز بخش تئاتر را در نظر گرفتیم. در جشنواره تئاتر رضوی هم بخش تئاتر خواهیم داشت.

سپس رضا بصیرزاده (سرپرست بخش بین‌الملل نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران ) در توضیحاتی درباره‌ی این دوره از جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی اظهار داشت: آثار دانشجویی خارجی متقاضی از سطح کیفی مناسبی برای حضور در جشنواره نوزدهم برخوردار نبودند. با این حال از اساتید بین‌المللی تئاتر از کشورهایی چون ایتالیا، انگلستان و بلژیک در جشنواره حضور پیدا می‌کنند و کارگاه‌هایی آموزشی با تمرکز روی بدن و کارکرد بدن در اجرا برگزار می‌کنند.

 امین مجرد (مدیر اجرایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران) نیز گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر دانشگاهی، به سمت سالن‌های خصوصی تئاتر و خارج از دانشگاه‌ها رفتیم زیرا دانشگاه‌ها بیشتر دید اقتصادی دارند تا اینکه بخواهند حمایت کنند. سالن‌های سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر، سالن انتظامی خانه هنرمندان، مرکز تئاتر مولوی، پلاتو اجرا و پلاتوی شماره ۲ مجموعه تئاتر شهر به همراه سالن‌های باران و ارغنون، میزبان آثار نمایشی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران هستند.

مجرد افزود: افتتاحیه جشنواره نوزدهم با برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس در گالری تابستان خانه هنرمندان در ۲۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. هفته اول جشنواره اختصاص به برگزاری ورک‌شاپ‌ها دارد که تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا می‌کند. از ۳۱ اردیبهشت‌ماه هم بخش صحنه‌ای جشنواره شروع و روز شنبه ۸ خردادماه نیز مراسم اختتامیه جشنواره نوزدهم برگزار می‌شود.

نوایی نیز در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای، با اذعان به لزوم تاسیس یک دبیرخانه‌ی دائمی برای جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران بیان کرد: نبود یک دبیرخانه دائمی در این جشنواره را یکی از ضربه زننده‌ترین مسائل برای این رویداد تئاتر دانشگاهی است. اگر تشکل صنفی و دانشجویی شکل بگیرد، می‌تواند برای تمام طول سال فعالیت داشته باشد. بودجه این دوره از جشنواره ۳۰۰ میلیون تومان است.

کد خبر : ۳۶۲۴۷۴