خبرگزاری کار ایران

پخش مستندی از کیومرث پوراحمد در شبکه مستند

شبکه مستند سیما در سی و دومین قسمت از مجموعه «گنجینه» مستند «گذری به تنگستان» ساخته کیومرث پوراحمد را پخش می‌کند که به گفته این کارگردان شناخته شده، در سال 1357 ساخته شده است.

به گزارش ایلنا، کیومرث پوراحمد درباره ساخت مستند «گذری به تنگستان» بیان کرد: اول انقلاب بود که در سال 57 به تلویزیون رفتم و نسبت به ساخت یک مستند ابراز تمایل کردم؛ آن زمان می‌خواستم مستندی درباره بندرعباس، قشم و جزایر اطراف آن بسازم.

وی افزود: با درخواست من موافقت شد، امکاناتی را تهیه کردم و ساخت این مستند را آغاز کردم. این فیلم آن زمان مورد توجه بسیاری قرار گرفت و از من خواستند ساخت آن را در قالب یک مجموعه ادامه بدهم.

کارگردان فیلم در حال اکران «کفش‌هایم کو» یادآور شد: سریالی که در ادامه این فیلم ساختم «خلیج فارس جغرافیای فقر و غنا» نام داشت که قرار بود 6 قسمتی و «گذری به تنگستان» اولین قسمت آن باشد.

وی ادامه داد: من چند قسمت از این مجموعه را ساختم و سپس احساس کردم این کار من نیست؛ این‌طور شد که دوستان دیگری که بیشتر تجربه کار مستند داشتند مجموعه را ادامه دادند.

پوراحمد در پایان تأکید کرد: تعدادی از قسمت‌های این مجموعه پخش شد اما با شروع جنگ قسمت مربوط به بوشهر به دلایل امنیتی پخش نشد.

این کارگردان با اشاره به اینکه گذری به تنگستان دومین تجربه مستندسازی من بودٰ گفت: قبل از انقلاب هم درباره جبار باغچه‌بان مستندی ساختم که هیچ‌گاه پخش نشد. آخرین کار مستندم هم «مرتضی و ما» بود که سال 72 درباره شهید مرتضی آوینی ساختم.

«گذری به تنگستان» به نویسندگی و کارگردانی کیومرث پوراحمد و با گویندگی ناصر عنصری چهارشنبه اول اردیبهشت ساعت 21 و پنجشنبه دوم اردیبهشت ساعت 9 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

کد خبر : ۳۶۲۷۸۹