خبرگزاری کار ایران

گاوها از یک نمایشگاه هنری سر درآوردند

مراسم گاوبازی در اسپانیا، موضوع اصلی آثار رامین حفیظی است که قصد دارد به این سنت مرسوم و غلط نگاه منتقدانه داشته باشد، او درباره آثارش در این نمایشگاه می‌گوید: برای من دیدن این صحنه‌ها بسیار آزاردهنده است، متاسفانه با اینکه در قرنی زندگی می‌کنیم که آرزوی صلح و دوستی برای هم داریم، اما این رفتارهای ناشایست و غلط نسبت به حیوانات هنوز ادامه دارد.

رامین حفیظی (نقاش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی خود با عنوان «به سوی آغاز وحشی» اظهار کرد: آثارم در این نمایشگاه براساس رفتارها و سنت‌های غلطی که در برخورد با حیوانات داریم، الهام گرفته شده است.

او ادامه داد: متاسفانه در این برخوردهای نادرست شاهد هستیم مسابقاتی بین دو حیوان یا حیوان و انسان برگزار می‌شود که منجر به آسیب و آزار به حیوانات می‌شود. من سعی کردم در این آثار به این نوع رفتارها بیشتر توجه کنم. مانند مسابقات خروس‌های جنگی که در برخی از نقاط کشور برگزار می‌شود و مسابقات گاوبازی در اسپانیا.

این هنرمند با اشاره به اینکه یکی از موضوعات کلی نمایشگاه بحث گاوبازی اسپانیاست، افزود: برای من دیدن این صحنه‌ها بسیار آزاردهنده است، متاسفانه با اینکه در قرنی زندگی می‌کنیم که آرزوی صلح و دوستی برای هم داریم و متمدن هستیم، اما این رفتارهای ناشایست و غلط نسبت به حیوانات هنوز ادامه دارد.

حفیظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آزار حیوانات باعث می‌شود افراد در برخوردهای روزمره با دیگر همنوعان خود هم رفتارهای خشونت‌آمیز داشته باشند، گفت: حتما این رفتار تاثیر خواهد داشت. معتقدم هرقدر رفتار ما با طبیعت و با موجودات دیگر بهتر باشد، تمرینی است برای رفتارهای مناسب با همنوعانمان و می‌تواند شروعی باشد برای زیستن در آرامش، صلح و دوستی.

او در پایان ابراز کرد: امیدوارم بتوانم با این نمایشگاه قدم کوچک در راستای آگاهی بخشیدن به مردم بردارم تا با حیوانات مهربانانه‌تر رفتارکنند چراکه اگر قرار است به صلح و دوستی برسیم ابتدا باید با طبیعت و حیوانات آشتی کنیم و مهربان باشیم.

این نمایشگاه از روز جمعه سوم اردیبهشت افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا 14 اردیبهشت ماه از ساعت 4 تا 8  به نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 برای بازدید مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۶۳۸۵۶