خبرگزاری کار ایران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای ایرج راد تولد می‌گیرد

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که هر ماه تولد یکی از چهره‌های هنری را در مراسمی با عنوان تولد ماه جشن می‌گیرد، اردیبهشت ماه را با تولد ایرج راد آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، ایرج راد در ۷ اردیبهشت ۱۳۲۴ در تهران متولد شد. او دارای کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه کاردیف ولز و عنوان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور است.

شروع فعالیت ایرج راد از سال‌های اول دبیرستان با اجراهایی برای کودکان در سال ۱۳۳۷ و گذراندن یک دوره فن بیان و تئاتر در کلاس خانم مهین دیهیم در سال ۱۳۳۸ بوده است. آشنایی با شاهین سرکیسیان طی جلساتی و در ادامه فعالیت تئاتری در کتاب هفته، اولین اجرا نیمه حرفه‌ایی سال ۱۳۴۲ به نام قرعه برای مرگ اثر واهه کاچا در تالار فرهنگ به کارگردانی کمال الدین شفیعی. او در فروردین ۱۳۸۷ به عنوان مدیر عامل خانه تئاتر انتخاب شده است.

او علاوه بر بازیگری، نویسندگی و اجرای چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی را برعهده داشته است و در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و دانشکده سینما تئاتر به تدریس بازیگری پرداخته است.

تولد ماه ویژه بزرگداشت ایرج راد با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی ساعت ۱۸ دوشنبه ۶ اردیبهشت به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، خیابان اسفندیار برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۶۴۳۶۲