خبرگزاری کار ایران

مهدی شفیعی:

تئاترهای کمدی تهران در دستور کار شورای ارزشیابی و نظارت/تشکیل صنف تماشاخانه‌ها در مراحل نهایی‌ست

مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی) تشکیل صنف تماشاخانه‌ها را مراحل نهایی اعلام کرد و گفت: موضوع تئاترهای کمدی تهران و تعامل با این صنف از موارد ضروری است که باید در دستور کار شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، جلسه تودیع و معارفه سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش با حضور مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، حسین مؤذن (سرپرست سابق این شورا)، رحمت امینی که سرپرستی شورای ارزشیابی و نظارت را بر عهده گرفته و اعضا شورای مرکزی ارزشیابی و نظارت در اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

مهدی شفیعی در این جلسه، با اشاره به برنامه‌های پیش روی شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر، گفت: مؤسسات تک منظوره و تماشاخانه‌های خصوصی با ضرورت اشتغال‌زایی و توجه به فعالیت‌های بخش خصوصی، از جمله مواردی است که باید با سازو کار مناسب‌تری برنامه‌ریزی شود.

شفیعی ضمن تبریک شروع سال به اعضا شورای مرکزی نظارت گفت: سال 94 سال پرکاری برای حوزه تئاتر بود؛ طبق آماری که در شورا وجود دارد در این سال‌ها در تهران بیش از 700 نمایش روی صحنه رفته که بالغ بر 1150 مجوز اجرا صادر شده است. سال 94 سالی بود که اکثر چهره‌های تئاتری کشور تولید داشتند.

او تصریح کرد: سال گذشته ضرورت داشت متناسب با شرایط روز و متناسب با کمیت اجراها آیین‌نامه شورا اصلاح شود. با توجه به شرایط جدید و تعداد زیاد تقاضاهای اجرا در نقاط مختلف کشور به ویژه تهران نیاز به بازنگری در روند صدور مجوز، سرعت بخشی به این پروسه، برجسته‌تر شدن نقش مدیران تالارها و مدیران تقاضا دهنده اجرا در آیین نامه دیده شد.

مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن تشکر از حسین مؤذن تاکید کرد: ایشان همچنان عضو شورای مرکزی هستند. از حُسن همکاری ایشان و آقای امینی در شورای ارزشیابی و نظارت بسیار سپاسگذارم. امیدوارم دکتر امینی با پیشینه هنری و سوابقی که در این زمینه داشته‌اند و سوابق مدیریتی‌شان اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بزنند.

رحمت امینی سرپرست ارزشیابی و نظارت بر نمایش و دبیر شورای مرکزی این شورا نیز ابراز امیدواری کرد که حضورش در شورای ارزشیابی و نظارت در مسیر تکاملی مرکز هنرهای نمایشی باشد.

او با اشاره به دیدگاهش نسبت به تعریف این شورا گفت: در دوره جدید تاکیدم بر این است اگر اثری هنری، ارزشمند و هنرمندانه تولید شده، کمتر دچار نظارت به معنای ممیزی شود.

کد خبر : ۳۶۵۲۴۲