خبرگزاری کار ایران

براساس تفاهم نامه خانه‌ی کتاب و شرکت رجاء؛

مسافران رجا بن کتاب با تخفیف 50 درصدی دریافت می‌کنند

نشست خبری تفاهم‌نامه بین خانه کتاب و شرکت رجاء امروز عصر (سه‌شنبه هفتم اردیبهشت) با حضور رئیس خانه کتاب و مدیرکل روابط عمومی رجاء در سرای اهل قلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید غلامی جلیسه (مدیرعامل خانه کتاب) در این نشست بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته ارتباط خوبی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب با شرکت رجاء شروع شد. اولین قطارها در هفته کتاب سال 94 مجهز به کتابخانه شد. این یکی از اتفاقات خوبی بود که خانه کتاب توانست با مشارکت رجاء رقم بزند. امیدواریم اتفاقاتی از این دست را در سامانه ریلی ایران داشته باشیم.

او ادامه داد: به مناسبت بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران بحث جابجایی مسافر مطرح شد و شرکت رجاء با آغوش باز پذیرفت که مشارکت خوبی داشته باشیم و امروز تفاهم‌نامه بین خانه کتاب و این شرکت امضا می‌شود. با مشارکت رجاء یک تخفیف 50 درصدی برای مسافرینی که به نمایشگاه کتاب می‌آیند خواهیم داشت.

مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به اینکه این مشارکت یک هم‌افزایی را بین دو نهادی که در ظاهر هیچ ارتباطی با هم ندارند ایجاد کرده است؛ بیان کرد: این مشارکت باعث می‌شود که دغدغه برای دسترسی به نمایشگاه کاسته شود. فکر می‌کنم اگر این مشارکت بین نهادهای دیگرِ حمل و نقل، مانند هواپیمایی هم ایجاد شود از میزان این دغدغه کاسته خواهد شد. امیدواریم این ارتباط در حوزه‌های دیگر هم بیفتد و شاهد یک پکیج حمل و نقل برای نمایشگاه کتاب باشیم.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در این حوزه با تاکسیرانی و اتوبوسرانی هم می‌توان مشارکت داشت. این فتح باب است که می‌تواند تشویقی باشد برای نهادهای دیگر که در سال آینده بتوانند نقشی در ترویج کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

بعد از او قلی نژاد (مدیرکل روابط عمومی رجاء) هم با اشاره به اینکه حدود یک سال است با خانه کتاب و معاونت فرهنگی در بحث فرهنگ کتاب هم‌قطار شده‌ایم؛ گفت: خوشبختانه در این یک سال اقدامات خوبی صورت گرفته است. یکی از این اقدامات، ایجاد کتابخانه‌ی سیار در داخل قطارها بود. تاکنون 50 درصد از واگن‌های قطار به کتابخانه‌ی سیار مجهز شدند که امیدواریم تا چندماه آینده این تعداد بیشتر شود.

وی افزود: برای برنامه‌ی امسال با تفاهمی که صورت گرفته قرار است مسافرینی که با قطارهای ما به صورت رفت و برگشت مراجعه کنند یک تخفیف 50 درصدی را به صورت بن کتاب دریافت کنند که 25 درصد آن توسط خانه کتاب و 25 درصد توسط شرکت رجاء پرداخت می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که استقبال خوبی از این مسئله صورت می‌گیرد یا خیر بیان کرد: احساس می‌کنیم استقبال می‌شود. بسیاری از مراکز و حوز‌ه‌ها برای استفاده گروهی از این امکان تماس گرفته و ثبت نام کردند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت رجاء در پایان سخنان خود با اشاره به غرفه نمایشگاه بیان کرد: مسافران با در دست داشتن بلیت خود می‌توانند به غرفه‌ی ما در نمایشگاه کتاب مراجعه کنند و بن کتاب خود را دریافت کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با استفاده از شماره ملی خود این بن را در محل غرفه‌، دریافت کنند.

کد خبر : ۳۶۵۲۴۵