خبرگزاری کار ایران

غلامی جلیسه:

خانه کتاب ما به ازاء ندارد

مدیر عامل خانه کتاب تاکید کرد: موسسه خانه کتاب و نوع فعالیت آن ما به ازاء ندارد.

 به گزارش ایلنا، مجید غلامی جلیسه عصر امروز در نشستی با کارکنان خانه کتاب که در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار شد، گفت: اتفاقات خوبی که طی سالهای گذشته به خصوص در این دو سال در خانه کتاب افتاده است، خانه کتاب را به عنوان موسسه‌ای ماندگار و تاثیرگذار در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی کرده است. 

مدیرعامل خانه کتاب گفت: خانه کتاب باید با تلاش بیشتر و عملکرد بهتر  بتواند تاثیرگذاری خود را در حوزه کتاب و کتابخوانی ارتقاء دهد تا بتواند از حیثیت و هویت  خود به مراتب بهتر دفاع کند. خانه کتاب توانست در سال 94 کارنامه خوبی ارائه دهد و به نوعی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی بوده چرا  که با بودجه اندکی که به نسبت سالهای قبل داشت توانست ضمن استمرار فعالیت های قبلی کارهای جدیدی در خانه کتاب انجام دهد.

وی با بیان اینکه در  جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران رویکرد جدیدی تحت عنوان «الکترونیکی کردن جایزه کتاب سال» شروع شد، گفت: این اقدام رویکرد کاملا مقبولی از جهت کاهش هزینه ها، افزایش سرعت، دقت، کمیت و... داشته است. این امر اتفاقی خوبی است که می تواند ثثبیت برگزاری جشنواره های کتابی را در خانه کتاب رقم بزند. 

جلیسه  افزود: در سال 94 صرفا برگزاری کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشتیم اما امروز جایزه کتاب سال استان ها را هم تحت پوشش قرار می دهیم که این امتیاز خوبی برای خانه کتاب  است که 31 استان نیاز به یک بازوی علمی، اجرایی و تخصصی در مورد برگزاری جشنواره ها دارند که خانه کتاب ظرفیت، پتانسیل، نرم افزاری، سخت افزاری و... این کار را دارد. 

مدیر عامل خانه کتاب به طرح «عیدانه» کتاب اشاره کرد و گفت: از جمله کارهای جدید خانه کتاب در سال ۹۴ طرح کتابفروشی به وسعت ایران و  طرح «عیدانه کتاب» را بود. این طرح‌ها موفقیت خوبی از جهات مختلف برای خانه کتاب به شمار می روند.  این طرح عملا ثابت کرد که خانه کتاب قدرت اجرایی آنلاین و بر خط را در کل کشور دارد. تاثیری که این طرح بر کتابفروشی ها و بیش از صد هزار نفر از مردم داشت بسیار به مرتب بیشتر از فعالیت های دیگری بود که خانه کتاب در این سال ها انجام داده است. 

وی عنوان کرد: شابک،  اطلاع رسانی خانه کتاب، خبرگزاری ایبنا، مباحث آماری و... فعالیت های منحصری است که صرفا در خانه کتاب انجام می شود و مشابه آنها را در جایی نمی‌بینیم. این فعالیت‌ها نقاط قوت خانه کتاب هستند که با برنامه ریزی بهتر و بیشتر می‌توانیم به توسعه و اثبات جایگاه آنها گام برداریم. 

جلیسه به  نقش خانه کتاب در بیست و نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب اشاره کرد و گفت: خانه کتاب امسال در بخش بن کارت های دانش آموزی  و همکاری با رجا برای تخفیف مسافران با قطارهای رجا فعال است و خبرگزاری ایبنا به عنوان یک رسانه تخصصی کتاب نسبت به سال های گذشته حضور پررنگ تر و فعال تری در این دوره از نمایشگاه خواهد داشت. در نمایشگاه کتاب خانه کتاب غرفه ویژه‌ای در بخش ملل دارد که امسال برای اولین بار خانه کتاب این فرصت را پیدا کرده که خود را  معرفی کند که اتفاق خوبی است. 

وی در پایان گفت: خانه کتاب در سال 95 به مراتب بیشتر و بهتر نسبت به گذشته فعالیت های خود را ارتقاء می دهد. در خانه کتاب همت و تلاش ما بر این است که به عنوان نهاد موفق در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخشش بیشتری پیدا کنیم.

کد خبر : ۳۶۶۵۴۴