خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش میرکریمی به پخش تبلیغات فیلم‌ها از ماهواره و سخنان افخمی

مدیرعامل خانه سینما معتقد است: امروز اختلافات حل شده و فضای خوبی برای بهبود شرایط سینما به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرکریمی ظهر امروز (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در حاشیه نشست مشترک هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما با شورای صنفی نمایش گفت: خوشحالیم که شورای صنفی نمایش که اسم صنف روی آن است؛ در خانه سینما برگزار می‌شود و ما از این شورا هیچ توقعی نداریم جز اینکه به کلان سینما فکر کنند.

وی ادامه داد: این دوره‌ها تمام می‌شود ولی آنچه می‌ماند عملکرد ماست. امیدواریم با یک عملکرد خوب ظرف دو سال آینده به وضعیت مطلوبی برسیم.

میرکریمی با اشاره به اینکه کمبود سالن مشکل اصلی سینمای ایران است؛ گفت: ما کمبود سالن داریم اما از آن طرف مخاطبان فیلم‌ها زیاد شده‌اند به همین دلیل باید شورای صنفی نمایش تمام تلاش خود را بکند تا نظام عادلانه‌ای را اجرا کند.

وی ادامه داد: خانه سینما در تصمیم‌گیری‌ها دخالتی ندارد و ترکیب شورا را نماینده‌های صنوف تشکیل می‌دهند و ما نیز به این صنوف اعتماد داریم و امیدواریم عملکرد این شورا مثبت باشد.

مدیرعامل خانه سینما با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از اکران نوروز ۹۵ گفت: ما هر ساله احساس شرمندگی می‌کردیم که چرا سینمای ایران با همه سروصدا‌ها و خبرهایی که دارد در مرحله فروش ضعیف عمل می‌کند اما امسال خوشبختانه اتفاق خوبی افتاده و سینماگران روزگار خوشی را می‌بینند.

وی ادامه داد: وقتی بلیت سینما خریداری می‌شود یعنی سالم‌ترین حمایت از سینمادار و سینما شده است زیرا از این بلیت همه عوامل فیلم سود می‌برند‌. ای کاش سوبسید دولت به سمتی برود که ما شاهد دادن خدمات و سوبسید بیشتر به فیلم‌ها در زمان اکران باشیم و به سمت سالن‌سازی حرکت کنیم.

میرکریمی در پاسخ به این سوال که یکی از دلایل استقبال زیاد مخاطبان از فیلم‌های سینمایی پخش تبلیغات آن‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای بود؛ گفت: من هم با این حرف شما موافقم ولی چه بگویم.

وی در پاسخ به سوال ایلنا پیرامون سخنان بهروز افخمی در آخرین برنامه هفت درباره جشنواره جهانی فیلم فجر؛ گفت: من همچنان افخمی را دوست دارم.

مدیرعامل خانه سینما درباره تعیین دبیر جدید جشن خانه سینما در سال ۹۵ گفت: دبیر جشن کمتر از دو هفته دیگر معرفی می‌شود البته آیین‌نامه نیز تغییر کوچکی داشته که آن هم اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر : ۳۶۷۱۰۱