خبرگزاری کار ایران

نمایش کتاب‌های مصور سوییسی در تهران

آثار"تصویرسازی کتاب‌های مصور از سوییس" از تصویرگر و نویسنده سوییسی آلبرتین و ژرمانو زولو 17 تا 29 اردیبهشت باحضور رییس انجمن تصویرگران، در فرهنگسرای ارسباران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه70 اثر در ابعاد مختلف از 6 کتاب به نویسندگی ژرمانو و تصویرگری آلبرتین زولو در معرض دیدعلاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این نمایشگاه با مشارکت انجمن تصویرگران، موسسه فرهنگی ادبی کیا، بخش فرهنگی سفارت سوییس و فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌‌شود.

تاکنون کتاب‌های (مارتا و دوچرخه، بازگشت مارتا، مارتا و هشت پا، مارتا در سرزمین بالون‌ها) از کتاب‌های مشترک این دو هنرمند توسط انتشارات کودکان یزد به زبان فارسی منتشر شده است.

آلبرتین تصویرگر سال 1967 درکشور ژنو متولد شد. وی پس از ازدواج با ژرمانو نویسنده کودک در سال 1996 فعالیت‌های مستمری را در  زمینه چاپ و نشر کتاب‌های مصور به انجام رساندند.  جایزه سیب طلایی براتیسلاوا سال1999، جایزه رسانه‌ای نوجوانان سوییس  2009، جایزه بهترین کتاب سال اروپا سال2010 جایزه کادروکت فرانسه 2011، جایزه منتقدان نیویورک تایمز 2013 و بالاخره جایزه اول رگاتزی در بخش داستانی نمایشگاه بلونیا 2016 برخی از فعالیت‌های این زوج هنرمند به شمار می‌آید.

همچنین کتاب جدید این زوج به نام " کودک من " منتشر شده است . آلبرتین مدت 17سال است که در مدرسه عالی هنر ودیزاین ژنو به تدریس تصویرگری وچاپ سیلک مشغول است.

ژرمانو از سال 2009 ریاست انجمن Aroleبخش کودک و نوجوان را برعهده دارد.

این نمایشگاه با مشارکت انجمن تصویرگران، موسسه فرهنگی ادبی کیا بخش فرهنگی سفارت سوییس و فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید نمایشگاه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 20-2287218 تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۶۷۱۱۶