خبرگزاری کار ایران

قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد؛

فردا مشکلات نمایشگاه تمام می‌شود

شهرام‌نیا گفت: امسال سال اولی‌ست که نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار می‌شود و ما تجربیات لازم را به دست می‌آوریم. از آنجا که نمایشگاه دیگر صاحب‌خانه شده و مکان ثابتی دارد؛ درنظر داریم بعد از نمایشگاه برنامه‌ریزی برای سی‌امین نمایشگاه را بلافاصله آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرمسعود شهرام‌نیا (قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) ظهر امروز (15 اردیبهشت ماه) در جمع تعدادی از خبرنگاران؛ روند برگزاری اولین روز نمایشگاه را مثبت اما با کاستی‌هایی عنوان کرد و گفت: در حوزه دسترسی‌ها و سهولت ترافیک برای ورود به پارکینگ مجموعه؛ صبح امروز مشکلاتی وجود داشت که با پیگیری‌های دکتر تشکر هاشمی؛ قرار شد دسترسی‌ها گسترده‌تر و بازتر شود و تغییراتی انجام بگیرد و در روزهای آتی رفت و آمد بازدیدکنندگان، غرفه‌داران و... به شهر آفتاب تسهیل خواهد شد.

شهرام‌نیا افزود: از دیگر مشکلات ما قطعی برق در برخی سالن‌ها و مناطق بود که با پیگیری‌های لازم به سرعت حل شده و در نظر داریم تمامی مشکلات فردا دیگر وجود نداشته باشد. همچنین تمدید ساعت بازدید فردا و پس‌فردا منوط به میزان استقبال بازدیدکنندگان خواهد بود که در زمان مقرر اعلام می‌شود.

او درباره امضای تفاهم‌نامه میان ارشاد و شهرداری برای مدتی که قرار است شهر آفتاب رایگان در اختیار ارشاد قرار بگیرد، گفت: تفاهم‌نامه هنوز امضا نشده اما قطعاً در روزهای نمایشگاه نهایی می‌شود. زمان مدنظر نیز از 5 سال کمتر نخواهد بود و ما درصدد هستیم با رایزنی‌ با شهرداری؛ همان 10 سالی که اعلام کرده‌ایم را حفظ کنیم.

شهرام‌نیا همچنین درباره روند افزایش واسپاری‌ها به تشکل‌های نشر گفت: امسال سال اولی‌ست که نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار می‌شود و ما تجربیات لازم را به دست می‌آوریم. از آنجا که نمایشگاه دیگر صاحب‌خانه شده و مکان ثابتی دارد؛ درنظر داریم بعد از نمایشگاه برنامه‌ریزی برای سی‌امین نمایشگاه را بلافاصله آغاز کنیم و حتی یک دبیرخانه دائمی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تشکیل خواهد شد که بر میزان اعتبار نمایشگاه تاثیرگذار است.

وی در پایان تاکید کرد: خوشحالیم که نمایشگاه کتاب تهران به جایگاه قابل قبولی رسیده و کم‌کم به استانداردهای نمایشگا‌ه های بین‌المللی معتبر مثل نمایشگاه فرانکفورت نزدیک می‌شود. حضور پررنگ ناشران خارجی و همچنین حضور نشر ایران در سایر نمایشگاه‌های خارجی نویدبخش روزهای خوبی برای کتاب و نشر خواهد بود.

کد خبر : ۳۶۷۸۷۰