خبرگزاری کار ایران

همایون امیر‌زاده خبر داد؛

بخش‌های نظارتی نمایشگاه کتاب هماهنگ هستند

رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به هم‌آهنگی بخش‌های نظارتی نمایشگاه کتاب، از استقبال غافلگیرکننده مردم در ساعات اولیه اولین روز نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، همایون امیرزاده گفت: هماهنگی خوبی میان  ارگان‌های نظارتی در نمایشگاه به وجود آمده است. این هماهنگی روز اول نمایشگاه خودش را نشان داده است. ما ساعات اولیه نمایشگاه اولین گزارش‌های نظارتی و اجرایی را از کارشناسان مربوطه دریافت کردیم و بحمدالله هماهنگی‌ها خوب بوده است.

رئیس شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب متذکر شد: استقبال گسترده مردم باعث غافلگیری برگزار کنندگان نمایشگاه شد. غافلگیری از این جهت بود که جمعیت انبوهی اول صبح به شهر آفتاب مراجعه کردند. در حالی که ما فکر می‌کردیم با توجه به ناشناخته بودن شهر آفتاب برای بعضی‌ از شهروندان، استقبال در روز نخست نمایشگاه اندک باشد اما بر اساس گزارش‌های رسیده به ستاد اجرایی نمایشگاه، استقبال خوب بوده است. تاکنون گزارش‌های محتوایی هم  نداشتم.

وی در ادامه افزود: امسال برای اولین بار امر نظارت محتوایی و اجرایی در نمایشگاه متمرکز شده است. در قالب چهار کار گروه انجام وظیفه می‌‌کنند که عبارتند از: نظارت بر بخش داخلی، نظارت بر بخش بین‌الملل، نظارت بر بخش اجرایی و مالی همچنین نظارت بر بخش فعالیت‌های فرهنگی. نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی در سه حوزه‌ی اطلاع‌رسانی، نشست‌ها و برنامه‌های جنبی و فعالیت‌های مرتبط با حوزه روابط عمومی دنبال می‌شود.

رئیس شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب همچنین گفت: نظارت محتوایی براساس آیین‌نامه ضوابط چاپ و نشر انجام می‌شود که مهمترین چارچوب بررسی محتوای نمایشگاه کتاب است. بر این اساس همه‌ آثار عرضه شده براساس ضوابط به سهولت در دسترس مردم قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در امر نظارت نیز با توجه به این موضوع که امسال تشکل‌های نشر در برخی امور نظارت درونی‌شان را تقویت کردند، امیدواریم سال خوبی از نظر ارزیابی و محتوایی نظارت داشته باشیم.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج‌فارس، روبه روی حرم مطهر امام‌خمینی (ره) قرار دارد.

کد خبر : ۳۶۷۹۴۳