خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با یکی از غرفه‌داران مطرح شد؛

مسئولان می‌خواستند برای شهرآفتاب اعتبار بخرند

مدیر داخلی نشر ققنوس می‌گوید: کاش چند نمایشگاه کوچکتر قبل از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار می‌شد. به اعتقاد او؛ مسئولان می‌خواستند با پرپایی نمایشگاه کتاب، برای شهر آفتاب اعتبار بخرند.

مهدی حسین‌زادگان (مدیر داخلی نشر ققنوس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با ابراز نارضایتی از روند برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: امروز می‌توان گفت از روز قبل اوضاع بهتر شده. نابه‌سامانی‌های نمایشگاه دیروز به قدری زیاد بود که حتی خود مسئولان نیز دچار سردرگمی شده بودند.

او در رابطه با استقبال مخاطب از نمایشگاه ادامه داد: در کل نسبت به سال قبل فکر می‌کنم استقبال فرقی نکرده. امسال هم صد در صد ریزش مخاطب داشتیم، اما این ریزش بیشتر مربوط به کسانی‌ست که تنها تماشاچیان نمایشگاه بودند نه مخاطبان اصلی کتاب.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه ناشران چاره‌ای نداشتند جز اینکه شهر آفتاب را برای بیست و نهمین نمایشگاه کتاب انتخاب کنند، گفت: مصلی دیگر امکان برگزاری نمایشگاه نداشت. نهایتاً ما می‌توانستیم یک سال دیگر آنجا بمانیم. من تنها نقدی که به شهر آفتاب دارم این است که مسئولان خیلی دوست داشتند این مجموعه با نمایشگاه کتاب افتتاح شود و بدین وسیله برای شهر آفتاب اعتبار بخرند.

وی افزود: شاید اگر این کار را نمی‌کردند و چند نمایشگاه کوچکتر اینجا برگزار می‌کردند و آزمون و خطا‌ها را روی نمایشگاه‌های کوچکتری انجام می‌دادند، نمایشگاه بهتری می‌داشتیم. از وقتی که در بهمن ماه بحث انتقال مطرح شد؛ ما از اینجا بازدید داشتیم که واقعاً خرابه بود اما مسئولان شبانه‌روز زحمت کشیدند و آن را آماده کردند با این وجود آنچه فکر می‌کردیم از کار درنیامد. فکر می‌کنم سال‌های دیگر اوضاع خیلی بهتر می‌شود.

کد خبر : ۳۶۸۱۳۳