خبرگزاری کار ایران

"دونده زمین" سرانجام نمایش داده شد؛

ماجرای یک فیلم جنون‌آمیز/ هیچ دوران تاریکی باقی نمی‌ماند

مراسم رونمایی از فیلم «دونده زمین» ساخته کمال تبریزی به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری در سینما فرهنگ برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، در افتتاحیه اکران فیلم دونده زمین؛ علیرضا شجاع نوری با بیان اینکه این هفتاد و ششمین آیین رونمایی در گروه هنر و تجربه است، گفت: فیلمی که الان می‌بینیم به تهیه‌کنندگی من و کارگردانی کمال تبریزی؛ یک تجربه شیرین بود که با نوعی جنون سراغ این سوژه رفتیم. فیلم را که ببینید متوجه می‌شوید عقل سلیم سراغ این سوژه نمی‌رود.

کمال تبریزی کارگردان فیلم نیز گفت: «دونده زمین» یک فیلم کاملا تجربی است که حتی نحوه ساخت آن نیز تجربی بود زیرا متکی به یک فرد بود. در مورد هازاما کامپه؛ شخصیت اصلی فیلم  باید بگویم ما با او تماس گرفتیم تا بتوانیم سکانس‌های مربوط به او را در فاصله‌ای که وارد ایران می‌شود، بگیریم. طبیعی است که او باید کار خودش را انجام می‌داد و پس از مذاکراتی که داشتیم تنها ۱۰ روز به ما فرصت داد و ما باید مجموع پلان‌های مربوط به او را در همین ۱۰ روز می‌گرفتیم.

تبریزی ادامه داد: ما باید از او می‌خواستیم مسیرش را طوری تنظیم کند که با قصه ما برخورد کند. فضایی که او وارد ایران می‌شد؛ خاص بود. ما این فیلم را در آن دوره ۸ ساله معروف ساختیم بنابراین آدم‌های آن جامعه و روستایی که در فیلم می‌بینیم شبیه آدم‌هایی شده‌اند که در آن ۸ سال می‌دیدیم.

 کمال تبریزی با بیان اینکه علاقه خاصی به عکاسان فیلم‌ دارد، گفت: عکاس این فیلم دختر خودم زهرا مصفا بوده، از او می‌خواهم چند لحظه‌ای روی سن بیاید تا تشکر کنم. همچنین جای سحر دولتشاهی در اینجا خیلی خالی است اما به دلیل سفر امکان حضور نداشت.

زهرا مصفا؛ عکاس این فیلم نیز  گفت: ممنونم که به عکاس‌ها توجه کردید و می‌خواهم همین جا یادی کنم از مرحوم علی وزینی که عکاس و خبرنگار بود.

حبیب رضایی که انتخاب بازیگران را در این فیلم به عهده داشت، با ابراز خرسندی از حضورش در فیلم گفت: من در این کار جنون‌آمیز یکی از مجنون‌ها بودم. آنچه در این فیلم می‌بینید باور ما بود از آن ۸ سال تاریک. هیچ دوران تاریکی باقی نمی‌ماند و روزی به پایان می‌رسد. اما باید حواسمان باشد که ممکن است بازگردد. باید حواسمان باشد که تاریکی دوباره برنگردد.

خسرو احمدی؛ یکی از بازیگران فیلم نیز از اینکه بعد از این همه سال می‌تواند فیلم را ببیند ابراز خوشحالی کرد.

در این آیین اکران این فیلم؛ کمال تبریزی، علیرضا شجاع نوری، اکبر عالمی، حبیب رضایی، تهمینه میلانی، محمد نیک‌بین، سیدرضا میرکریمی، وحید اسفندیاری، محسن شاه ابراهیمی، مونا زندی، هیوا مسیح، مازیار رضاخانی، نیما عباس‌پور، مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، علی مردانه، مهران ملکوتی و خسرو احمدی حضور داشتند.

کد خبر : ۳۶۸۲۲۶