خبرگزاری کار ایران

نمایش آثار کاوه یارى در گالرى گلستان

چکش-نقاشى‌هاى کاوه یارى که خود عنوان "چقاشى" را براى آنها ابداع کرده، از ٢٤ اردیبهشت در گالرى گلستان به نمایش درمى‌آیند.

به گزارش ایلنا، کاوه یاری در توضیح چکش‌ـ نقاشی‌ها خود می‌گوید:"این آثار  هنری‌ست که با استفاده از یک چکش ساده، به فلز بی‌جان زندگی می‌بخشد و آن را به یک کار هنری رازآمیز و روح‌افزا تبدیل می‌کند. هنرمند خودآموخته لایه‌های فلز را همسان مادری که با عشق از فرزندش نگهداری می‌کند، شکل می‌دهد، هستی بی‌جنبش آن را به‌قالب در می‌آورد و تندیسی شگفت و زنده می‌آفریند. نگاهی نزدیک به این تناسخ دلربا، دوستداران هنر و بینندگان رهگذر را به حس عمیقی از زیبائی هدایت می‌کند..."  

رضا کیانیان در بخشی از متنی که در‌باره این نقش برجسته‌ها نوشته، آورده است: "نقش برجسته های کاوه یاری، آدمی را با خود به اساطیر می برد به دنیایی که تازه آدمی به خلاقیت دست یازیده بود. روزگاری که آدمی با آنچه در دسترس داشت، خیال خود را می ساخت. این نقش برجسته ها تا آنجا که به سلیقه های رایج وصل نشده اند، بسیار شخصی و خلاقانه اند. فلز و به ویژه مس،بوم های کاوه هستند." 

کاوه یاری متولد شهریور 1332 در اراک، و هنرمند خودآموخته اى است که در دوران هنرستان فلزکارى خوانده است.

 نمایشگاه چقاشى هاى او جمعه ٢٤ اردیبهشت از ساعت ١٦ در گالرى گلستان افتتاح مى شود و تا ٢٩ اردیبهشت ادامه دارد. گالرى گلستان در دروس، خیابان کماسایى شماره ٣٤ واقع شده است.

کد خبر : ۳۶۸۹۴۳