خبرگزاری کار ایران

بازدید سخنگوی وزارت امور خارجه از نمایشگاه کتاب

سخنگوی وزارت امور خارجه، نمایشگاه کتاب تهران را نقطه تلاقی بین ناشران، خریداران، مصرف‌کنندگان و سیاست‌گذاران فرهنگی مرتبط با کتاب دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین جابر انصاری پس از دیدار با عباس صالحی (رئیس نمایشگاه کتاب) طرح این موضوع که نمایشگاه کتاب در یک بازه زمانی محدود امکان ارتباط بین اهالی فرهنگ و مردم را فراهم می‌کند، افزود: این تلاقی فقط در سطح داخلی نیست بلکه بعد بین‌المللی هم دارد و نوعی مناسبت فرهنگی بزرگ موثر است که در قالب نمایشگاه رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: مکان برگزاری نمایشگاه تاکنون در داخل محدوده شهری بود که محدودیت و مشکلات جدی خاص خود را داشت و چندین سال بود که اهالی فرهنگ بی‌صبرانه منتظر افتتاح شهر آفتاب بود.

جابر انصاری با بیان اینکه مکان کنونی شهر آفتاب یک مکان استاندارد مناسب است یادآور شد: خوشحالیم که شهر آفتاب با یک نمایشگاه فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد و امیدواریم با رفع مشکلات احتمالی و طبیعی که امسال وجود دارد در سال آینده شاهد بهبود روند برگزاری نمایشگاه باشیم.

وی تاکید کرد: من در همه دوره‌‌ها بیش از چندبار در نمایشگاه کتاب حضور پیدا می‌کنم و بخش‌های مختلف آن را بازدید می‌کنم که آثاری در خور ادبیات و اندیشه سیاسی تهیه و خریداری می‌کنم و امسال نیز چنین قصدی دارم. او البته وقتی دربارهٔ اقدامات وزارت خارجه برای تسهیل ورود ناشران خارجی به کشور و شرکت در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مورد سوال قرار گرفت پاسخی نداد.

کد خبر : ۳۶۹۴۸۳