خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده سریال "پس از باران":

سریال‌ساز خوب در تلویزیون کم است/ ماهواره‌ها کار را سخت کرده‌اند

تهیه‌کننده سریال پرمخاطب «پس از باران» با اشاره به عدم تکرار موفقیت آن سریال می‌گوید: آن موقع شرایط تلویزیون با امروز فرق می‌کرد و رابطه مردم هم با تلویزیون نزدیک‌تر بود.

اسماعیل عفیفه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، یادآور شد: «پس از باران» قصه جذابی داشت؛ در شرایط جغرافیایی متفاوتی تصویربرداری شد و فرهنگ مردم منطقه در داستانِ آن رعایت شد.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: آن سال‌ها چند کانال تلویزیونی بیشتر نبود اما الان مخاطبان تلویزیون امکان انتخاب‌های بیشتری دارند.

عفیفه تصریح کرد: یکی از دلایل مهم موفقیت سریال پس از باران این بود که ۲۰ سال پیش شبکه‌های ماهواره‌ای که به فارسی؛ فیلم پخش می‌کنند مثل امروز زیاد نبودند و تلویزیون این همه رقیب نداشت.

او ادامه داد: آن موقع سریال‌ها محبوب بودند چون تعداد و راحتی دسترسی به شبکه‌های ماهواره‌ای به آسانی امروز نبود؛ کارها بیشتر دیده می‌شد اما امروز برنامه خوب و جذاب ساختن برای مردم کاری بسیار سخت‌تر از گذشته است.

اسماعیل عفیفه که این روز‌ها تهیه‌کنندگی سریال «پریا» را در دست کار دارد، گفت: سوژه‌های اجتماعی را بیشتر دوست دارم و بیشتر سراغ داستان‌هایی می‌روم که به زندگی واقعی مردم ربط داشته باشد.

او با اشاره به چگونگی انتخاب کارگردانان در سریال‌های مختلف گفت: امروز در تلویزیون؛ سریال‌سازِ خوب زیاد نداریم، اما بعضی‌ها امتحانشان را پس داده‌اند.

عفیفه ادامه داد: براساس اینکه قصه چه سر و شکلی دارد؛ کارگردان را انتخاب می‌کنم. اینکه کارگردان بتواند کار پرمخاطب بسازد و قصه را بتواند بهتر به تصویر بکشد؛ مبنای انتخابم است.

کد خبر : ۳۶۹۵۶۴