خبرگزاری کار ایران

در نمایشگاه کتاب تهران انجام می‌شود؛

صدور روزانه ۳۰۰ حواله تخفیف بلیت قطار برای بازدیدکنندگان

در شش روز اول نمایشگاه کتاب تهران، روزانه ۳۰۰ حوالهٔ تخفیف که ۵۰ درصد هزینهٔ بلیت قطار‌ها را پوشش می‌دهد، برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته‌های منتهی به آغاز برگزاری بیست ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد که باتوجه به برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در «شهر آفتاب» و دغدغه‌های موجود دربارهٔ افت مخاطب و بازدیدکننده از بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد درصدد امضای تفاهم نامه با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) در خصوص دریافت تخفیف از قطارهای مسافربری برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب، به عنوان یکی از راه‌حل‌های مقابله با افت احتمالی آمار بازدید در «شهر آفتاب» برآمد.

براساس موقعیت شهر آفتاب؛ مراجعان نمایشگاه از استان‌هایی مثل قم، البرز، قزوین و... می‌توانند راحت‌تر از گذشته و حتی در قالب سفر فرهنگی یک روزه در «شهر آفتاب» حضور یابند. برای تسهیل امکان حضور دانش‌آموزان و دانشجویان از این استان‌ها نیز معاونت فرهنگی و موسسهٔ خانهٔ کتاب در هفتم اردیبهشت؛ تفاهم‌نامه‌ای با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) امضا کرد تا براساس آن استفاده‌کنندگان از قطارهای مسافربری که قصدشان حضور در نمایشگاه کتاب است؛ از تخفیف ۲۵ درصدی ازسوی رجا و ۲۵ درصدی از سوی معاونت فرهنگی برخوردار شوند و درنهایت بلیت قطار‌ها با تخفیف کلی ۵۰ درصد در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

براساس این تفاهم‌نامه، به مسافرانی که برای رسیدن به شهرآفتاب و نمایشگاه کتاب از قطارهای رجا استفاده می‌کنند، تخفیف ۵۰ درصدی البته در قالب بن کتاب اختصاص داده می‌شود و مسافران با در دست داشتن بلیت خود می‌توانند به غرفهٔ شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) در نمایشگاه کتاب مراجعه و با در دست داشتن تصویر بلیت و کارت ملی، حوالهٔ تخفیف را دریافت کنند.

از همین رو؛ غرفهٔ شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) در نمایشگاه کتاب نسبتا شلوغ است و هر روز تعداد قابل توجهی از دختران و پسران جوان که عمدتا به صورت گروهی به نمایشگاه کتاب آمده‌اند، مشغول پرکردن فرم‌های مربوط به دریافت حواله هستند. به همین مناسبت متصدیان بانک شهر مستقر در غرفهٔ رجا هم نیز ساعت‌های شلوغی را پشت سر می‌گذارند و سرگرم صدور حواله‌های مراجعان هستند.

به گفتهٔ مهدی رحمتی (کار‌شناس بازاریابی شرکت رجا) در شش روزی که از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‌گذرد، استقبال از این طرح بسیار خوب بوده است. در این مدت روزانه ۳۰۰ حوالهٔ تخفیف که عودت ۵۰ درصد هزینهٔ بلیت را شامل می‌شود، برای متقاضیان صادر شده است.

کد خبر : ۳۶۹۶۴۱