خبرگزاری کار ایران

«یادت نرود که ...» به چاپ دوم رسید

«یادت نرود که ...» نخستین رمان یاسمن خلیلی فرد است که در آذر ماه ٩٤ برای بار اول توسط نشر چرخ (زیرمجموعه نشر چشمه) به چاپ رسید و در میان کتاب‌های پرفروش این نشر قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رمان «یادت نرود که...» همزمان با نمایشگاه کتاب تهران به چاپ دوم رسیده و در غرفه نشر چشمه عرضه شده است.

داستان این رمان دربارهٔ مرد میانسالی به نام کیوان کامیاب است که پس از پانزده سال از پاریس به ایران بازمی‌گردد و به مرور گذشته خود با آدم‌های مهم زندگی‌اش می‌پردازد و در این میان با فروغ شکیبا رو به رو می‌شود؛ زنی که سال‌ها دوستش داشته است.

یاسمن خلیلی فرد در این باره می‌گوید: این رمان ابتدا در قالب طرحی برای یک فیلمنامه در سال دوم دانشگاه نوشته شد و قرار بود ساخته شود اما به دلایلی ساختش منتفی شد و چون خیلی موضوعش را دوست داشتم تصمیم گرفتم آن را به رمان تبدیل کنم. نگارش این رمان سال ٩١ به پایان رسید اما دو بار از سوی ارشاد رد شد و سال ٩٣ درحالیکه کاملاً از گرفتن مجوز ناامید بودم؛ بالاخره به آن اجازهٔ انتشار داده شد.

او ادامه می‌دهد: از چاپ اول «رمان «یادت نرود که...» آذر ٩۴ با تیراژ ١٠٠٠ نسخه منتشر شد و با اینکه رمان اولم بود خوشبختانه استقبال خوبی شد طوری که تقریباً اوایل اسفند ماه چاپ تمام شد و برای نمایشگاه کتاب تهران به چاپ دوم رسید و در غرفه نشر چشمه موجود است.

خلیلی فرد همچنین توضیح می‌دهد: من ٢۵ ساله، عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایى و کار‌شناس ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران هستم و از ١٢ سالگی در نشریات سینمایی مشغول به کار بودم. در کنار پرداختن به ادبیات و داستان‌نویسی به صورت جدی به نگارش فیلمنامه مشغولم و ساختن فیلم‌های کوتاه را تجربه کرده‌ام.

وی در پایان بیان می‌کند: در حال حاضر یک کتاب سینمایی با عنوان «نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی ایران» را از نشر نظر در نوبت انتشار دارم که خلاصه‌ای از پایان نامهٔ کار‌شناسی ارشدم بود و رمان دومم را به تازگی تمام کرده‌ام که در مرحلهٔ عقد قرارداد هستیم.

کد خبر : ۳۶۹۶۶۶