خبرگزاری کار ایران

زیبایی‌های شهر تهران بر دیوارهای نیاوران

نمایشگاه نقاشی احسان مالکی با نمایش ۳۰ اثر با تکنیک رنگ و روغن به سبک امپرسیون، جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶الی ۲۱ در گالری شماره دوی فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، آثار این هنرمند با دو موضوع مربوط به فضای شهری شامل بخش فیگوراتیو و مناظر شهری است. احسان مالکی در این خصوص گفت: آثار این نمایشگاه انعکاس و در عین حال آشنایی زدایی از فضای شهری و پیدا کردن زیبایی است که در فضای شهری وجود دارد ولی به چشم نمی آید چون مردم به دلیل روزمرگی این زیبایی ها را نمی بینند.

وی افزود: در شهری مانند تهران انرژی خاصی وجود دارد و می توان از ارتباط بین انسان و اتومبیل برای ایجاد فضای هنری مثل انعکاس نور و غیره درآثار هنری استفاده کرد و توجه مردم را به این نوع فضاهای آشنا جلب کرد.

مالکی گفت: موضوعاتی را انتخاب کردم که برای خودم نیز چالش برانگیز بوده است، مناظر شهری با اینکه موضوع تازه ای نیست و در دنیا بسیار کارشده ولی در ایران خیلی کمتر به این موضوع پرداخته شده است. همچنین چالشی نیز برای مخاطبان خواهد بود، در واقع هدف اصلی این نمایشگاه برخورد مخاطب با این آثار است.

به گفته مالکی، ابعاد آثار بین ۴۵ در ۳۵ و ۷۰ در ۵۰ است و قیمت آنها بین چهار میلیون تا ده میلیون ریال قیمت گذاری شده است که تعدادی محدودی از این آثار به قیمت بالاتر برای مخاطبان عرضه شده است .

احسان مالکی تاکنون ۵ نمایشگاه انفرادی در شهرهای اصفهان، کاشان و تهران برگزار کرده است .

این نمایشگاه از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۰ الی ۲۱ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۲۱ در گالری شماره دوی فرهنگسرای نیاوران پذیرای علاقمندان است.

کد خبر : ۳۶۹۷۶۸