خبرگزاری کار ایران

در کنسرت پرهیجان گروه «لیان» اتفاق افتاد؛

دست دوستی یک بوشهری با مقامات مِصری

کنسرت گروه «لیان» شب گذشته (21 اردیبهشت) درحالی روی صحنه رفت که تالار وحدت میزبان «خالد ابراهیم اماره» (حافظ منافع سفارت مصر در ایران) بود و این حضور در شرایطی بود که روابط دیپلماتیک ایران و مصر در سال‌های با تنش‌هایی همراه بوده است.

به گزارش ایلنا؛ کنسرت گروه «لیان» شب گذشته (21 اردیبهشت) در تالار وحدت برگزار شد.

محسن شریفیان در این برنامه با معرفی خالد ابراهیم اماره در سالن و خوشامدگویی به او، رو به حاضران گفت: برای من خوشحال کننده است که هنر و موسیقی می‌تواند زمینه‌ساز گفتمان فرهنگی در جامعه امروزی شود. دعوت ما از حافظ منافع کشور مصر در ایران یک دعوت کاملا فرهنگی بود و به هیچ وجه سفارشی از جایی نگرفته بودیم و خوشحالم که مورد قبول قرار گرفت و امروز من به عنوان یک ایرانی و یک بوشهری می‌خواهم با دوستان مصری‌ای دست دوستی بدهم تا دنیا بفهمد کشور من، با تاریخ و ادبیاتی کهن و مردمانی فرهیخته، کشوری صلح دوست است و با شعار گفتمان فرهنگی با جهان به گفتگو می‌نشیند و این دست دوستی نمادی از هویت جهانی هر ایرانی می‌تواند باشد.

این هنرمند موسیقی نواحی با گفتن این جملات به سمت خالد ابراهیم اماره رفت و به حضور این مقام سیاسی مصر در کنسرتش ادای احترام کرد تا کنسرت گروه لیان شروع جالب توجهی را به خود ببیند.

اجرای قطعات بندری و پرطرفدار بوشهری؛ بخش‌های مختلف این اجرا را دربرمی‌گرفت و محسن شریفیان در بین اجرای قطعات، از حاضران در سالن برای همراهی بیشتر در همخوانی قطعات کمک می‌گرفت و پیش از اجرای هر قطعه به مسئولان تالار وحدت تذکر می‌داد: «بچه‌های تالاروحدت مراقب سقف سالن باشند که مبادا ریزش کند!»

اجرای رقص آئینی توسط پیشکسوت آئین‌های جنوبی و همچنین رقص ویژه قطعه آخر این کنسرت توسط کودک خردسال بوشهری از بخش‌های ویژه این کنسرت بود که باعث شد شریفیان رو به حضار بگوید: گروه لیان خودش را نسبت به حفظ و اشاعه حرکات آئینی و محلی برای نسل جدید مسئول می‌داند. رفته رفته برخی آئین‌ها در بین ما در آستانه فراموشی‌ست و ما امروز شاهدیم که نسل جدید همه رقص‌های غربی را به مرور یاد گرفته ولی برخی حرکات و آئین‌های مذهبی و محلی ایرانی به مرور در حال فراموش شدن است. تصمیم داریم با معرفی چهره‌های شناخته شده رقص آئینی در بین خردسالان جنوب، زمینه‌ساز آغاز روندی باشیم که فرهنگ و اصالت ایرانی بیش ازاین در بین نسل جدید اشاعه پیدا کند.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس و مدیریت اجرایی و طراحی صحنه سیاوش خلبانی روی صحنه رفت و امشب «چهارشنبه 22 اردیبهشت» نیز اجرای دیگری دارد.

کد خبر : ۳۷۰۰۲۰