خبرگزاری کار ایران

محمد حیدری:

وقتی نفس نداشته باشیم چطور می‌توانیم زندگی کنیم

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر معتقد است اهمیت جشنواره فیلم سبز کمتر از جشنواره فیلم فجر نیست.

به گزارش ایلنا، دبیر جشنواره فیلم فجر درباره جشنواره فیلم سبز و اهمیت برگزاری آن گفت: جشنواره بین المللی فیلم سبز قطعا یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که می‌تواند در کشور برگزار شود و اهمیت آن از جشنواره‌های بین المللی و جشنواره فجر که برگزار می‌کنیم اگر بیشتر نباشد کمتر نیست زیرا اتفاق عجیبی در فضای زیست محیطی بوجود می‌آورد.

 lpln حیدری ادامه داد: متاسفانه چند سالی در برگزاری جشنواره وقفه افتاد به نظرم باید این جشنواره ادامه دار باشد و همه هنرمندان در راستای برگزاری آن حرکت کنند و وظیفه همه ما این است که در خدمت چنین رویداد هنری باشیم زیرا محیط زیست به زندگی اجتماعی ما برمی گردد.

وی با بین اینکه وقتی نفس نداشته باشیم چطور می‌توانیم زندگی کنیم، گفت: محیط زیست نفس ما است و در همه دنیا به این موضوع اهمیت می‌دهند و هنرمندان حضور پررنگی دارند زیرا می‌توانند تاثیرگذاری زیادی برای رساندن پیام به مردم داشته باشند و جلب توجه بیشتر مردم به این موضوع است و یکی از بزرگترین اتفاقات این دولت برگزاری جشنواره فیلم سبز است که در زمان خوبی هم برگزار می‌شود و امیدوارم به شکل خوبی برگزار شود.

حیدری ادامه داد: فرهاد توحیدی و ستاد برگزاری جشنواره کار سختی درپیش دارد زیرا جشنواره بین المللی فیلم سبز جز سخت‌ترین جشنواره‌هایی است که در کشور برگزار می‌شود. نباید فکر کنیم محیط زیست موضوعی ساده است و باید در مورد آن باید فرهنگ سازی شود هر سال احتیاج به گفتمان است. این جشنواره نوپا است و فارغ از اینکه جشنواره است یک مساله مهم زندگی اجتماعی امروز ما است و جد ا از مسائل سیاسی واقعا مساله بسیار بسیار جامع برای امروز است که در آن زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه محیط زیستمان نابود شده است گفت: برگزاری این جشنواره کار سختی است زیرا سال‌ها است که به آن پرداخته نشده است و فیلم‌هایی که با این موضوع ساخته می‌شوند قطعا هزینه زیادی می‌برد زیرا موضوع خاصی است که فیلمساز باید به آن توجه کند و قطعا نیازمند حمایت ویژه‌ای است و همه این موارد کار برگزارکنندگان جشنواره را سخت می‌کند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر یادآور شد: به نظرم نباید از هیچ کمکی برای این جشنواره دریغ کنیم و کمک کنیم تا این جشنواره به شکل خوبی برگزار شود و مردم نیز در این جشنواره حضور داشته باشند تا ضرورت پرداختن به این موضوع را بدانند.

حیدری ادامه داد: به ستاد برگزاری جشنواره و سازمان محیط زیست تبریک می‌گویم که با این وقفه جشنواره را برگزار می‌کنند امیدوارم به خوبی برگزار شد و از یاد نبریم که همه هنرمندان باید در برگزاری جشنواره کمک کنند تا مردم هم اهمیت آنرا بیشتر بدانند.

پنجمین جشنواره بین الملی فیلم سبز ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در تهران (سینما فلسطین و مرکز فرهنگی هنری صبا) و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۷۰۰۹۰