خبرگزاری کار ایران

لزوم ارائه اظهارنامه مالیاتی سینماگران تا خرداد

سینماگران برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی اظهارنامه‌های خود را تا خرداد ماه تحویل دهند.

 به گزارش ایلنا، نخستین جلسه کارگروه مشترک مالیاتی سینما در سال ۹۵ با حضور نمایندگان خانه سینما، سازمان امور مالیاتی و سازمان سینمایی و با هدف هماهنگی و برنامه ریزی برای استقرار کار‌شناسان مالیاتی در خانه سینما به منظور راهنمایی سینماگران برای تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی برگزار شد.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و دبیرکارگروه مشترک مالیاتی سینما گفت: سازمان مالیاتی کشور آخرین مهلت برای تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی را پایان خرداد ماه تعیین کرده است و شرط بهره‌مندی از معافیت مالیاتی موضوع بند (ل)، ماده ۱۳۹ قانون مالیاتهای مستقیم، ارائه اظهارنامه مالیاتی است، تلاش می‌شود تا با اطلاع رسانی مناسب و ایجاد شرایط فنی در خانه سینما، سینماگران بتوانند با مراجعه به خانه خودشان با مشورت و راهنمایی کار‌شناسان مالیاتی، اظهارنامه‌های خود را تکمیل و ارائه کند.

حیدری خلیلی در ادامه گفت: دوره آموزشی یک روزه برای شش نفر از نمایندگان خانه سینما توسط اداره کل امور مالیاتی استان و شهر تهران برگزار می‌شود و سازمان مالیاتی با اختصاصIP به خانه سینما زمینه و شرایط مناسب را برای ارائه خدمات به سینماگران جهت تکمیل اظهارنامه مالیاتی فراهم خواهد کرد.

وی از همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر بویژه سینماگران خواست تا برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی، نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی در خرداد ماه سالجاری اقدام کند.

کارگروه مشترک مالیاتی سینما با حضور حیدری خلیلی، علیزاده اهوازی، فرشته طائرپور در محل دبیرخانه این کارگروه مستقر در معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی تشکیل شد.

کد خبر : ۳۷۰۲۵۵