خبرگزاری کار ایران

صفری به ایلنا خبر داد:

خسارت ۲۰۰میلیون ریالی باران به ناشران

حسین صفری اعلام کد که میزان ریالی خسارت باران دیشب به ناشران نزدیک به ۲۰میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

حسین صفری (مدیر کمیته رفاهی و اجرایی) نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره میزان ریالی خسارتی که باران و رگبار دیشب چهارشنبه 22 اردیبهشت به ناشران حاضر در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد کرده است، گفت: بر اساس برآورد‌ها تا کنون نزدیک به ۲۰ میلیون تومان  خسارت به ناشران بخش‌های مختلف اعلام شده و کار‌شناس بیمهٔ عامل نمایشگاه کتاب نیز همچنان به بخش‌های مختلف نمایشگاه سر زده و کتاب‌هایی که به دلیل آب خوردگی آسیب دیده‌اند را بررسی می‌کند تا برای پرداخت خسارت به ناشر اقدام شود.

صفری ادامه داد: بعد از تعیین میزان خسارت نهایی به ناشران و در حضور ناظر ستاد اجرایی، تشکل‌های نشر و نماینده بیمه عامل نمایشگاه کارهای مرتبط با پرداخت خسارت انجام شده و ظرف ۱۵ روز تمام مبلغ خسارت به ناشران عودت می‌شود.

وی ادامه داد:بیشتر میزان خسارت به یک ناشر هم 3 میلیون تومان است و تعداد از ناشران هم بین 700 تا 800 هزار تومان خسارات دیده اند.

باران شدید عصر دیروز باعث آب گرفتگی برخی از سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه شده و حتی غرفه کشور روسیه (مه‌مان ویژه نمایشگاه) نیز به دلیل آب گرفتگی خسارت‌هایی دید. همچنین شدت باد به قدری بود که برخی بنر‌ها کنده شدند.

صفری دیروز گفته بود که  در سالن‌های مسقف به غیر از سالن سه قلو مشکل ورود آب از سقف نداشتیم و تنها در برخی موارد از ایزوگام‌های کف مقداری آب وارد سالن‌ها شده است.

او همچنین تاکید کرده بود که در بخش سازه‌های موقت نیز ناشران کودک به جزء یک ورود جزیی آب از شیشه‌ها مشکلی نداشتند اما سازهای مرتبط با ناشران دانشگاهی و آموزشی از گوشه‌های سطح ایزوگام مقداری به مشکل خوردند. البته ناشران باید بدانند که تمامی نمایشگاه و ناشران در آن بیمه هستند و چنانچه با مشکلی مواجه شوند با مراجعه به ستاد اجرایی و کمیته دفاعی اجرایی می‌توانند کارهای مرتبط با بیمه را انجام دهند.

کد خبر : ۳۷۰۵۰۰