خبرگزاری کار ایران

عبدالغفار عبدالجبار مطرح کرد:

نمایشگاه کتاب تهران نمونه خوبی برای تاجیکستان

مشاور وزیر فرهنگ تاجیکستان در دیدار با رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه باید نمونه و عبرت دست اندرکاران فرهنگی تاجیکستان برای برگزاری نمایشگاه کتاب قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، عبدالغفار عبدالجبار در این دیدار با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران از باشکوه‌ترین نمایشگاه‌های کشور به شمار می‌‌آید، عنوان کرد: من از تماشای قدرت، توان و تلاش بالای ناشران ایران و چاپ کتاب‌های متنوع آنها لذت بردم.

وی افزود: دو روز توانستم به نمایشگاه بیایم و در این دو مرتبه از حضور هزاران هزار مردم در سنین مختلف به وجد آمدم. من دیگر نمایشگاه‌های کتاب را دیده‌ام و در این میان نمایشگاه تهران در زمره بزرگترین و پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های کتاب جهان است.

عبدالجبار با بیان اینکه از این ظرفیت باید برای کشور تاجیکستان تجربه بزرگی بیاندوزیم، یادآور شد: زبان، فرهنگ و سنت مشترک بین تاجیکستان، ثروت بزرگ معنوی بین دو کشور است که با تکیه بر آنها می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم.

همچنین عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز بر لزوم تعاملات فرهنگی بین دو کشور دولت و همسایه تاکید کردند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

کد خبر : ۳۷۰۷۵۹