خبرگزاری کار ایران

در دومین روز هفته موسیقی تلفیقی اتفاق افتاد؛

اجرای اشعار فروغ فرخزاد و احمد شاملو/ شوخی‌های بمرانی با موسیقی

در دومین روز هفته موسیقی تلفیقی فرهنگسرای نیاوران گروه تلنگر و بمرانی روی صحنه رفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروه «تلنگر» سال 1390 شکل گرفت و کارش را با اجرا در خیابان آغاز کرد. آن ها اولین اجرای رسمی خود را تجربه کردند. در دومین روز از هفته موسیقی تلفیقی این گروه جوان روی استیج رفت. تلنگر پیش از این در فستیوال های کوچک اجراهای موفق را پشت سر گذاشته بود و حالا در فرمت بزرگتر و حرفه ای به اجرا پرداختند.

اشعاری از فروغ فرخزاد، احمد شاملو و فراز یاوری در این کنسرت اجرا شد. همچنین کمال یعقوبی به عنوان خواننده مهمان در یک قطعه مهمان مخاطبان شد. گروه تلنگر را امیرحسین جهانی (تار)، نیما حسینی (ویولن)، آرش ضرابی (کنترباس)، آرش جدید زاده (ساکسیفون)، محمد جواد فرشیم (گیتار) و محمد مهدی حاجی خانی (خواننده) تشکیل می دهند.

گروه بمرانی چهارمین گروهی بودند که در این فستیوال به اجرای برنامه می پرداختند. بمرانی گروهی که اصولاً علاقه ای به جدی گرفتن و جدی گرفته شدن ندارند. با همه چیز و همه کس شوخی می کنند و حتی همدیگر را هم مسخره می کنند. غمگین ترین شعرها را به شادترین شکل ممکن اجرا می کنند. اجرای این گروه با قطعه «خورشید دزد» از آلبوم مخرج مشترک شروع شد و از همان ابتدای کار مخاطبان را با خود همراه کردند.

بمرانی در دوران فعلیتش توانسته برای خود «فن» دست و پا کند و به همین خاطر همیشه مخاطبان بیشترین همراهی را انجام می دهند. پس از آهنگ به «من بخند عزیزم» یکی از ترانه های قدیمی یعنی  «پیاده روی» را اجرا کردند. یکی از قطعاتی که طرفداران زیادی داشت و قرار است در آلبوم جدید گروه منتشر شود «خیلی دوری» نام دارد. در این قطعه برخی کلمات بعد از بیان شدن از طرف خواننده بلافاصله با بیانی سریع توسط مانی مزکی معنا می شد. برای مثال وقتی بهزاد عمرانی گفت: «معنیه استمرار»،مانی مزکی پاسخ می داد: «گذشتن و رفتن پیوسته».

آنچه بمرانی سعی دارد نشان دهد شبیه «گروتسک» است.«پپرونی» تک آهنگی که به تازگی منتشر شدو ریتم والس دارد هم با استقبال مخاطبان روبه رو شد. آرام ترین قطعه در این اجرا «سرمست» بود که شعری امروزی در ترکیب با اشعار سعدی داشت. همچنین بهزاد عمرانی توضیح داد که نام این قطعه را از ادبیات سردار سرمست وام گرفتند که در این اجرا هم به عنوان مهمان حضور داشت.

در کنار بهزاد به عنوان خواننده و نوازنده گیتار، جهانیار قربانی (گیتار الکتریک)، کیارش عمرانی ( گیتار باس)، آرش عمرانی( آکاردئون و کیبورد)، مانی مزکی (ساز دهنی و ترومبون) و آبتین یغماییان (درامز) می نوازند.دیگر قطعات این اجرا «چراغا که خاموش شه»، «حسینقل»، «خیلی سخته» و «بندر تهران» بود.  همچنین آخرین قطعه کاوری از آثار محمد نوری بود.در ادامه اجراها امروز گروه کامنت و بهنا روی صحنه می روند. علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۷۱۰۲۴