خبرگزاری کار ایران

میترا حجار:

نباید توقع داشت دوبا همه کار‌ها را انجام دهد

میترا حجار معتقد است که باید قدر امنیت را بدانیم و با طبیعت بد رفتار نکنیم زیرا طبیعت زنده است و به طور قطع به رفتار غلط ما واکنش نشان می‌دهد.

میترا حجار که به مناسبت برگزاری  پنجمین جشنواره فیلم سبز به سینما فلسطین آمده بود در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت:روز گذشته فیلم «ترا» را در جشنواره به تماشا نشستم که فیلم بسیار زیبایی بود و دیدن آن را به مردم هم توصیه می‌کنم.

وی افزود: فیلم ترا در اصل ادامه فیلم مستند خانه است که در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب اسکار بهترین فیلم مستند شده بود.

بازیگر فیلم آتش بس 2 ادامه با اشاره به نامناسب بودن وضعیت محیط زیست ایران و جهان، گفت: متاسفانه امروزه محیط زیست در معرض خطر است و مرتب باید این مسئله را به مردم و خودمان گوشزد کنیم تا در استفاده از منابع طبیعی مانند آب، صرفه‌جویی و استفاده بهنیه را فراموش نکنیم.

حجار با بیان اینکه امروزه یک میلیارد از مردم جهان به منابع آب آشامیدنی دسترسی ندارند، اضافه کرد: متاسفانه در  ایران ما، جنگل‌های شمال به خاطر پلاستیکی که در محیط‌‌ رها شده در معرض نابودی قرار دارد و جای بسیار تاسف است که در اخبار می‌شنویم در مغز ماهی‌ها پلاستیک پیدا کرده‌اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه اگر تمدن روم را سرب از بین برد، تمدن امروز را پلاستیک از بین می‌برد افزود: زمین و به عبارتی محیط زیست بسیار ظریف و شکننده است و با کوچک‌ترین تلنگری آسیب می‌بیند بنابراین در برخورد و نوع رفتارمان با طبیعت باید مراقب باشیم تا بتوانیم این امانت را به نحو احسن به آیندگان منتقل کنیم.

حجار در خصوص تاثیر کمپین‌های مختلفی که برای حفاظت از محیط زیست تشکیل می‌شود نیز گفت: به طور قطع این کمپین‌ها تاثیرگذار است اما بزرگ‌ترین اشتباه مردم ایران این است که فکر می‌کنند همه کار‌ها را باید دولت انجام دهد در حالی که در همه جای دنیا این سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) هستند که بزرگ‌ترین تاثیر را در زمینه محیط زیست می‌گذارند.

بازیگر فیلم «خط ویژه» تاکید کرد: زمین خانه ماست و هر کسی به هر جایی برای مسافرت می‌رود باید احساس مسئولیت کند و شهر را مانند خانه خود تمیز نگه دارد.

وی توضیح داد: در منطقه خاورمیانه، کشور ما جزو معدود کشورهایی است که فضای امنی دارد و جنگی وجود ندارد و گروههای بسیاری در کشور  برای امنیت ما زحمت می‌کشند و به همین دلیل  گروه‌های تروریستی و بمب‌گذار نتوانسته‌اند فعالیت کنند بنابراین ما باید قدر این امنیت را بدانیم و با طبیعت قهر نکنیم. طبیعت زنده است و به طور قطع به رفتار ما با خود، واکنش نشان می‌دهد.

حجار با بیان اینکه همه چیز در طبیعت به هم پیوسته است افزود: به مردم توصیه می‌کنم تا جایی که ممکن است از ماشین استفاده نکنند و به جنبش «سه‌شنبه‌های بدون ماشین» بپیوندند.

کد خبر : ۳۷۱۲۳۶