خبرگزاری کار ایران

اجازه برگزاری کنسرت ناظری‌ها در نیشابور داده نشد

اجازه اجرای کنسرت ناظری‌ها ساعاتى قبل از شروع فروش بلیت در شهر نیشابور بازهم داده نشد.

به گزارش ایلنا؛ این در حالی است که پیش‌تر تمام مراحل دریافت مجوز از طریق مراجعه ذی‌ربط انجام شده بود و انتظار می‌رفت کنسرت «ناگفته» که توسط استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری اجرا می‌شود، با توجه به سبک کلاسیک‌اش و استقبالی که از آن در دنیا به عمل آمده در کشوری که خواستگاهش است برای برگزاری کنسرت برای دومین بار، با در بسته مواجه نشود.

این دومین بار در طول دو هفته اخیر است که از اجراى «ناگفته» جلوگیرى به‌عمل می‌آید. پیش‌تر کنسرت چند هنرمند دیگر هم به دلایل نامعلوم در این شهر کنسل شده بود، اما عدم اجازه برگزاری چنین برنامه‌ای آن هم در شرایطی که مدام دم از مبارزه با تهاجم فرهنگی در ایران زده می‌شود غیرمنتظره به نظر می‌رسد. بی‌شک اجازه اجرا ندادن به هنرمندی نظیر استاد شهرام ناظری که سابقه خواندن آثار ملی و حماسی را در طول جنگ هم داشته و اثر «ناگفته» که یکى از پرمخاطب‌ترین کنسرت‌هاى تاریخ موسیقى ایران است، اما و اگر‌ها را در جهت نگرش‌ها و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی زیاد می‌کند.

گروه «ناگفته» قرار بود بلافاصله بعد از اجرای کنسرت در سی‌ام و سی و یکم اردیبهشت ماه از شهر اصفهان به درخواست مردم هنردوست و فهیم مردم استان خراسان، بدون همراهی اعضای بانوان ارکس‌تر که پیش‌تر از حضورشان جلوگیرى به‌عمل آمده بود راهی شهر شاندیز مشهد شوند که این اتفاق به دلیل عدم اجازه برگزاری برنامه رخ نداد.

کد خبر : ۳۷۱۶۷۷