خبرگزاری کار ایران

سهراب پورناظری «نیشتیمان ۲» را در فرانسه اجرا می‌کند

«سهراب پورناظری» - آهنگساز و نوازندهٔ تنبور و کمانچه-، پروژهٔ «نیشتیمان ۲» را در تئا‌تر شهر «سنت مالو» و فستیوال موزیک اگونای شهر «پو» ی کشور فرانسه اجرا می‌‌کند.

به گزارش ایلنا؛ طبق برنامه‌ ریزی‌های انجام شده؛ قرار است بعد از اجرا‌ها پورناظری برای ضبطِ اثری همراه با «آنتونیو ری» - چهرهٔ سر‌شناس موسیقی فلامنکو- به اسپانیا برود تا بعد از آن تور کنسرت‌های مشترکشان را در اروپا و ایران اجرا کنند.

 «نیشتمان ۲» مجموعه‌ای از نغمات مناطق کردنشین است که «سهراب پورناظری» بخشی از آن‌ها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده است. این اثر سالِ گذشته در ایران و اروپا ضبط شد و حالا «فرانسه» اولین کشوری است که میزبانِ تور کنسرت‌های جهانی این پروژه است. در این کنسرت‌ها «سهراب پورناظری» خود نوازندگی تنبور و کمانچه را برعهده دارد و علاوه بر او مهیار طریحی (سنتور و سنتورباس)، آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای) و حسین ذهاوی (پرکاشن) می‌نوازند، ضمن آنکه اجرای قطعات این برنامه را «دنیا کمالی» برعهده دارد. این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی «آکورد کرایسز» پیش از این نیز در سراسر اروپا منتشر و با واکنش‌های مثبتی همراه شده بود.

علاوه بر آن، این آهنگسازِ جوان، بعد از اجرای کنسرت‌هایش در فرانسه، برای ضبط اثری همراه با «آنتونیو ری» به اسپانیا سفر خواهد کرد. بخشی از این اثر، بداهه‌نوازی این دو هنرمند است و در بخش دیگر قطعاتی بر اساس موسیقی فلامنکو و موسیقی ایرانی اجرا خواهد شد. پورناظری و ری، پیش از این در سی‌ویکمین جشنوارهٔ موسیقی فجر به اجرای برنامه‌ای پرداخته بودند که در دو بخش اجرا شد. در بخش اول، موسیقی ایرانی اجرا شد و در بخش دوم موسیقی ایرانی و فلامنکو. «آنتونیو ری» هم‌اکنون اکنون یکی از چهره‌های شناخته شده موسیقی فلامنکو است و نوازندگی‌اش از تکنیکی بالایی برخوردار است.

کد خبر : ۳۷۱۸۵۸