خبرگزاری کار ایران

گشت‌وگذاری در گالری‌های شهر؛

گالری‌های تهران میزبان آثار هنرمندان ایرانی و خارجی

در آخرین هفته اردیبهشت متنوع‌ترین آثار هنرهای تجسمی در مراکز هنری و فرهنگسراهای تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ هنرهای تجسمی با متنوع‌ترین آثار هنری هنرمندان این حوزه در گالری‌ها، مراکز هنری و فرهنگسرا‌ها میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

گالری راه‌ابریشم

منتخبی از عکس‌های پروژه‌ی عکاسی «Everyday Iran» در یک نمایشگاه گروهی روی دیوار گالری «راه ابریشم» قرار می‌گیرد.

«اوری‌دی ایران Everyday Iran» پروژه‌ای الهام‌گرفته از پروژه‌ی Everyday Africa، بزرگ‌ترین پروژه‌ی عکاسی ایرانی در شبکه‌های اجتماعی است که از اوایل سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.

این نمایشگاه 31 اردیبهشت‌ماه در گالری «راه ابریشم» به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر افتتاح می‌شود و تا 10 خرداد ادامه خواهد داشت.

گالری Ag

«تالار آینه ها»، اثر چیدمان هنرمند ایرانی-آمریکایی ساکن سانفرانسیسکو، ترانه همامی  در گالری Ag به نمایش در می‌آید. این چیدمان چند بعدی، الهام گرفته از تالار آینه، سالن اجتماعات سنتی در ساختمان های تاریخی ایران است. روند تکامل این نمایشگاه حاصل چندین سال کار اجتماعی است که هنوز ادامه دارد. همامی طی چندین دوره کارگاه آموزشی و با همکاری بسیاری از سازمان‌ها و نویسندگان محلی ایرانی-آمریکایی از جمله پرسیس کریم، شهرنوش پارسی‌پور و زری طاهری، در جستجوی مسائلی همچون فقدان، حفاظت، جابه جایی و تعلق در تجربه تاریخی ایرانیان مهاجر است.

این نمایشگاه از 25 اردیبهشت تا 19 خرداد در گالری Ag به آدرس، خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، شماره3 میزبان علاقه‌مندان است.

نگارخانه کمال‌الدین بهزاد

نمایشگاه نقاشی(آبرنگ)، محسن درخشان و مرتضی تکلو در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد از 25 اردیبهشت به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 6 خرداد به نگارخانه کمال‌الدین بهزاد به آدرس، بلوار کشاورز، نبش خیابان 16آذر، پلاک 284 مراجعه کنند.

گالری سایه

گالری سایه میزبان نمایشگاه نقاشی گلبرگ شعبانی با  عنوان «تبادر» است.

این نمایشگاه از جمعه 31 اردیبهشت افتتاح و تا 10 خرداد ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه به گالری سایه واقع در نیاوران،خیابان جمشیدیه (فیضیه) ،خیابان امیدوار ،کوچه آقاخانی، پلاک3 مراجعه کنند.

آران(پروژه)

نمایشگاه انفرادی حجم، ویدئو چیدمان یاشار آذرامدادیان 31 اردیبهشت افتتاح می‌شود.

این  نمایشگاه تا 21 خرداد در گالری آران به آدرس خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، شماره 5 )ورودی

حیاط) میزبان علاقه‌مندان است.

گالری الهه

علیرضا میرزا رضایی آثار خود را با عنوان «بی‌وزنی 2» در گالری الهه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌است.

این نمایشگاه تا 2 خرداد در گالری الهه به آدرس؛ بلوار آفریقا، انتهای خ گلفام(سمت راست)، خیابان نازنین، بن‌بست امینی، شماره 3میزبان علاقه‌مندان است.

گالری آس

در گالری آس، هنرمندانی از کشورهای فرانسه سوئد، روسیه، دانمارک، آفریقای جنوبی، سورینام، ایران، چین و هلند آثار هنرهای تجسمی خود را که شامل نقاشی، عکس، حجم و... است را به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان ایرانی قرار می‌دهند.

در افتتاحیه این نمایشگاه که از ساعت ۱۶ روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود دو ویدیو آرت به نامهای One piece by ruben cabendaو he other by mitchell gilbertبه نمایش در می‌آید.

علاقه‌مندان می‌توانند از این آثار در گالری آس واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ دیدن کنند.

گالری شهریور

نمایشگاه ۱۰ نقاشی دیده ‌نشده و جدید از پرویز تناولی به همراه ۳ مجسمه پاپ همگی مربوط به سال ۲۰۱۶ در گالری شیرین به نمایش گذاشته می‌شود.

امیرحسین زندی مدیر گالری شهریور انگیزه خود را از برپایی این نمایشگاه اینطور بیان کرد: این نمایشگاه به ‌مناسبت جشن پنجاه سالگی هنر پاپ در آثار پرویز تناولی برگزار می‌شود و برای همین هم نام نمایشگاه را «تناولی و ۵۰ سال هنر ‌پاپ» گذاشتیم. اولین نمایشگاه آثار پاپ تناولی پنجاه سال پیش در گالری بورگز تهران برگزار شد و حالا بعد از نیم قرن این هنرمند آثاری ‌کاملاً پاپ و جدید ارائه کرده که در نوع خود بسیار تاریخی و ارزشمند است.  

علامندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند از جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه لغایت ۲۸ خردادماه به گالری ‌شهریور به نشانی تهران، الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز پلاک ۹ مراجعه کنند. ‌

گالری دنا

رونمایی کتاب «آثاری از حمید جانی‌پور» شامل مجموعه عکس «سلفی‌نابلدان» به خودنگاره‌های نسلی می‌پردازد که تجسمی از عکاسی با موبایل نداشته‌اند.

این نمایشگاه روز جمعه ۳۱ اردیبهشت در گالری دنا افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۰ خرداد به این گالری واقع در میدان فردوسی، خ سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴مراجعه کنند.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه نقاشی مصطفی دشتی با نمایش  ۲۹ اثر نقاشی و چاپ، جمعه ۳۱ اردیبهشت در گالری شماره ۱فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

آثار این هنرمند باسبک انتزاعی (آبستره) به نمایش در می‌آید. در این بین ۱۳ اثر کار روی پارچه،۱۲ اثر پرینت چاپ حرفه‌ای روی پارچه، ۴ اثر باقی مانده ترانسر شیشه‌ای شفاف است که درابعاد ۹۰ سانتیمتری ارائه شده است.

مصطفی دشتی خالق این آثار با بیان اینکه آثار من، انعکاس ۳۰ سال کارحرفه‌ای من است گفت: درآغازکارم ازجاده‌ها شروع کردم و با چشم انداز‌های طبیعت ادامه دادم و دراین ۱۰ سال گذشته به آسمان توجه داشته‌ام.

 این نمایشگاه تا ۱۲ خرداد میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ایده پارسی

در این نمایشگاه آثار ۱۴ نفر عکاس معاصر به نمایش گذاشته می‌شود.

بهزاد اسدی، امیرحسین جباری، بابک جوادزاده، فاطمه حیدری، محمد فرزانه، علی مرادزاده، مصطفی مرادی، بابک مسرتی، سپهر مصری، پویا ملاپناه، ایمان مهتابی، رضا نیازی، مریم هداوند و حمید وفایی ملامحمد هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خردادماه در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره ۲۸ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ایوان e1

نمایشگاه نقاشی‌های امیرحسین زنجانی باعنوان «پل» عصر جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه در گالری ایوانe۱ افتتاح شد.

 زنجانی در سه طبقه از این گالری ۱۷ تابلوی رنگ و روغن را به نمایش گذاشته است که به شکل‌های مختلف یک سوژه مشخص را به تصویر کشیده‌اند. با ورود به گالری نخستین چیزی که به چشم بیننده می‌خورد رنگ‌های تند نارنجی و بنفش است که در یکی از بزرگ‌ترین تابلوهای نمایشگاه به کار رفته است. در این اثرآسمان نارنجی غروب و دریای تیره رنگ، زمینه‌ای برای به نمایش کشیدن پلی عظیم هستند که به محل بازی و تفریح کودکان تبدیل شده است.

این نمایشگاه تا ۱۳ خردادماه درگالری ایوان به آدرس؛ الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقراراست.

گالری شیرین 2

نقاشی‌های محمود سبزی با عنوان « میان رویا و خاطره» در گالری شیرین 2 به نمایش در آمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 12 خرداد از این نمایشگاه در گالری شیرین 2 واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک5 بازدید کنند.

گالری برسام

نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشی‌خط در گالری برسام به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی از جمله احمد آریامنش، محمد احصایی، رضا خدادادی، جعفر روح‌بخش، همایون سلیمی، علی شیرازی، عین‌الدین صادق‌زاده، محمد معمارزاده، جواد حمیدی، بهروز زیندشتی، سید حسن سلطانی، احمد محمدپور به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه تا ۵ خرداد در گالری برسام به آدرس؛ خیابان ولیعصر، بالا‌تر از خیابان زرتشت، نرسیده به خیابان فاطمی، خیابان پرستو، پلاک ۲۲، واحد ۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شکوه

«خواب کهن» عنوان نمایشگاهی است که «شِیما خشخاشی» دوازده اثر سورئال که با تکنیک اکریلیک به معرض تماشا می‌گذارد.

این آثار حکایتی ازکابوس‌ها، رویا‌ها و تصویرهایی خیالی از قلعه‌های غرق شده و رازهایی از گذشته‌های دور و تاریک و بارقه‌های روشنایی امید را به تصویر کشیده است.

هنرمند برای این آثار رنگ‌های شفاف، روشن و شاد درنظر گرفته، در واقع او رنگ‌ها را براساس مفاهیم، ذهنیات و ایده مورد نظرش برای آثار انتخاب کرده است.

 «خواب کهن» تا پنجم خرداد ماه در گالری شکوه به آدرس، خیابان فرمانیه، بلواراندرزگو، خیابان امیر نوری، پلاک ۱۹ در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

گالری آتبین

مجموعه جدید آثار علی ندایی با عنوان «ازلابه‌لای اسطوره» به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا ۴ خرداد در گالری آتبین به آدرس خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری سهراب

۴۰ اثر از آثار رامیز شهوق که به نقاش رنگ‌های خاموش شهره است، در گالری سهراب به نمایش در می‌آید.

جسارت رامیز شهوق در نقاشی تلفیق مواد به بوم خصوصاً استفاده از شیشه خردهای خودرو، سبک او را خاص جلوه می‌دهد استفاده او از رنگهای خاموش و عمق بخشی به بوم با مواد، در زمانه او، جسارتی بود تازه و متهورانه که اگر می‌ماند، به نوعی از هنر نقاشی عمق می‌بخشید و می‌توانست نوع جدیدی از نقاشی تلفیق را از آن خود کند.

علاقه‌مندان می‌توانند به این نمایشگاه در گالری سهراب به آدرس خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی فلکه سوم نیلوفر، پلاک ۵، تا ۴ خرداد مراجعه نمایند.

کد خبر : ۳۷۲۶۷۰