خبرگزاری کار ایران

واکنش مهدی نادری به روند برگزاری یک جشنواره

نادری می گوید: بازیگر و هنرمندی که در سبک زندگی خود هیچ توجهی به محیط زیست ندارد نمی‌تواند در تولید فیلم و آثار هنری به این موضوع توجه کند.

مهدی نادری درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره حضورش در جشنواره  بین المللی فیلم سبز گفت:دلیل حضورم حمایت از این جشنواره است؛ از هر حرکت فرهنگی که به نفع محیط زیست شکل گیرد حمایت می‌کنم البته برای داوری آثاری که در کارگاه‌های آموزشی پخش می‌شود هم دعوت شدم.

کارگردان فیلم «بدرود بغداد» درباره تأثیر این جشنواره روی مردم و بهبود رفتارهای نامناسب در مواجهه با محیط زیست تاکید کرد: تا زمانی که جشنواره سبز با وقفه و تأخیر برگزار شود، تأثیر آنچنانی نمی‌گذارد یا آن بازده موردنظر را نخواهد داشت.

وی برگزاری جشنواره فیلم سبز در محیط باز را مناسب‌تر دانست و افزود: به نظرم با این کار جشنواره تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت چرا که به صورت مستقیم با مردم و جامعه در ارتباط است.

نادری یادآور شد: وقتی رسانه ملی و سینما می‌تواند تاثیرگذار باشد، چنین جشنواره‌های موضوعی‌ای هم  قطعاً می‌توانند روی مردم تأثیر مثبت بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم طرفدار محیط زیست هستند و فعالیت‌های فرهنگی اطراف جشنواره هم می‌تواند تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: باید جشنواره را با مشارکت مردم برگزار کنیم یعنی مردم نقش مستقیمی در برگزاری آن داشته باشند.

این فیلمنامه نویس اظهار داشت: مردم ما کتاب نمی‌خوانند و فقط شبکه‌های تلویزیونی خارج از ایران را تماشا می‌کنند طبیعی است که در چنین شرایطی کار ما سخت می‌شود. باید این رویدادها را با مشارکت هنرمندان و مردم برگزار کنیم تا همه درگیر این رویداد شوند.

نادری در پاسخ به این سؤال که چرا فیلم‌های داستانی در ایران کمتر با موضوع محیط زیست ساخته می‌شوند گفت: وقتی بازیگر و هنرمندی که در سبک زندگی خود هیچ توجهی به محیط زیست ندارد و زباله را به خیابان پرتاب می‌کند چطور می‌تواند در تولید فیلم و آثار هنری به این موضوع توجه کند.

وی افزود: این مشکل به هنرمند و به مردم وارد است ضمن اینکه این مشکل با تربیت خانوادگی برطرف می‌شود. فکر نمی‌کنم نسل من بتواند روزی را ببیند که رفتار سالم با محیط زیست را ببیند اما می‌توانیم با تربیت خوب و نشان دادن این رفتارهای زشت با محیط زیست به مردم، آینده بهتری را بسازیم.

کد خبر : ۳۷۲۹۴۹