خبرگزاری کار ایران

دعوت ایوبی از رئیس جشنواره فیلم کن برای سفر به ایران

رییس سازمان سینمایی در سفر اخیر خود به فرانسه با پی‌یر لسکور (رییس جشنواره کن) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، ایوبی در این دیدار گفت: موفقیت بزرگ سینمای ایران در سالهای اخیر این بود که اعتماد مردم را دوباره به‌دست آورد. استقبال کم نظیر مردم از فیلم‌های ایرانی جان تازه‌ای به سینمای ایران داد. مهم‌ترین رخداد سینمای ایران در این روزها ورود قدرتمند و موفقیت بزرگ جوانان و فیلم أولی‌هاست. نگاه انسانی، شاعرانه و هوش و ذکاوت جوانان ایرانی موفقیت‌های فراوانی برای سینمای ایران در عرصه بین‌الملل به وجود آورد.

ایوبی از توجه ویژه جشنواره کن به سینمای ایران تشکر کرد و با تشریح موفقیت‌های سینمای ایران و روابط بسیار خوب فرهنگی و سیاسی برای همکاری بیشتر اعلام آمادگی کرد.

پی‌یر لسکور (رییس جشنواره کن)، ایران را تمدنی بزرگ مردم ایران را بافرهنگ و سینمای ایران را بی‌نظیر در منطقه خواند. او گفت: ایران بزرگ یک سرزمین به هم پیوسته و گسترده فرهنگی است او جهان ایران فرهنگی را یک واقعیت دانست و از همکاری جشنواره کن با سینمای ایران ابراز خرسندی کرد.

پی‌یر لسکور ضمن استقبال از دعوت ایوبی برای دیدار از ایران این سفر را فرصتی بزرگ برای آشنایی با یک سینمای بی‌مانند در منطقه و یک قدرت فرهنگی و تمدنی بی‌رقیب در منطقه خاورمیانه دانست.

 پی‌یر لسکور، رییس سابق تلویزیون ملی فرانسه، بنیان گذار شبکه تلویزیونی کانال پلاس و از چهره‌های سرشناس فرانسه است.

کد خبر : ۳۷۳۲۶۴