خبرگزاری کار ایران

موسوی بجنوردی در آستانه انتشار ماهنامه ایرانشهر امروز:

دنبال جذب مخاطب علاقه‌مند به مطالعات ایرانی هستیم

حسن موسوی‌بجنوردی گفت: رویکرد ماهنامه «ایرانشهر امروز» حفظ موازین علمی و آکادمیک همراه با جذب مخاطب عام علاقه‌مند به موضوعات مختلف علوم انسانی به ویژه مطالعات ایرانی است.

به گزارش ایلنا، حسن موسوی بجنوردی (معاون اجرایی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و رئیس موسسه فرهنگی رایزن) در آستانه‌ی انتشار اولین شماره ماهنامه «ایرانشهر امروز» گفت: این ماهنامه به صاحب‌امتیازی موسسه فرهنگی رایزن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. نظر به بیش از سی سال کوشش‌های مستمر مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در حوزه‌های گوناگون علوم انسانی به ویژه ایران‌شناسی و مطالعات اسلامی لزوم انتشار چنین مجله‌ای با استاندارد علمی بالا کاملا حس می‌شد.

موسوی‌بجنوردی با اشاره به تفاوت‌های «ایرانشهر امروز» با سایر نشریاتی که  با رویکردهای مشابه منتشر می‌شوند، افزود: ما سعی کرده‌ایم از اساتید و دانشمندانی که معمولا کمتر در مطبوعات حضور دارند، کمال بهره را ببریم و نیز در انتخاب موضوع مقالات و درمراحل ویرایش و آماده‌سازی مجله تا جای ممکن دقت کنیم، ضمن اینکه این مجله به انتشار مقالات پژوهشی و علمی اهتمام دارد، بی آنکه یک مجلۀ علمی ـ پژوهشی به معنای رایج کلمه باشد.

معاون اجرایی دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و رئیس موسسه فرهنگی رایزن نقد و معرفی کتاب‌های برگزیده را از دیگر موضوعات اصلی این مجله دانست و تأکید کرد: در هر شماره نقدهایی جدی و منصفانه برآثاری که درداخل و یا خارج از کشور به چاپ می‌رسند، خواهیم  داشت که فکر می‌کنم برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

موسوی بجنوردی با اشاره به حضور سیدعلی آل‌داود، علی بهرامیان، صادق سجادی، جواد طباطبایی و  فتح‌الله مجتبایی به عنوان شورای علمی «ایرانشهر امروز» گفت: ماهنامه «ایرانشهر امروز» به سردبیری سیدعلی آل‌داود زیر نظر این شورا منتشر می‌شود.

او با اشاره به عنوان این مجله گفت: ایران فرهنگی به عنوان یک تمدنِ مادر، وجوه بسیار گوناگونی از گذشته‌های بسیاردور تا به امروز دارد و در «ایرانشهر امروز» ما به بررسی موشکافانه آن خواهیم پرداخت.

وی همچنین با تأکید بر این که «ایرانشهر امروز» در پی جذب مقالات و دستاوردهای علمی و پژوهشی جوانان است، افزود: انتشار این مجله با شورای علمی خود، فرصت خوبی برای پژوهشگران جوان است تا تولیدات علمی خود را پس از ارزیابی‌های صرفا علمی و به دور از مسائل بوروکراتیک منتشر کنند.

موسوی‌بجنوردی گفت: «ایرانشهر امروز» یک مجله فارسی‌زبان و ماهانه است که البته در مقطع فعلی، دو ماه یک بار به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی رایزن منتشر می‌شود. امیدواریم این کوشش مورد توجه ونظر مردم قرارگیرد.

وی افزود: سایت اینترنتی «ایرانشهر امروز» نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد که افزون بر مطالب مجله بخش‌هایی دیگر هم خواهد داشت. برای سایت برنامه‌ریزی‌هایی شده که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۳۷۳۳۹۷