خبرگزاری کار ایران

«هشت و چهل و چهار» نقد می‌شود

جلسه‌ی نقد و بررسی رمان «هشت و چهل و چهار» با حضور یونس تراکمه و محمد محمدعلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بیست و یکمین جلسه‌ی نقد کتاب هفت اقلیم، امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت) اختصاص دارد به نقد و بررسی کتاب «هشت و چهل و چهار».

این اثر اولین رمان کاوه فولادی نسب، مترجم، منتقد و مدرسِ داستان‌نویسی است که به تازگی از سوی نشر چشمه روانه بازار شده است.

این جلسه با حضور محمد محمدعلی و یونس تراکمه برگزار می‌‌شود که اجرای آن را مهسا ملک‌مرزبان برعهده دارد.

رمان «هشت و چهل و چهار» درباره‌ی یک ساعت‌ساز و ساعت فروش ِ تنهاست که عاشق پرسه زدن در خیابان‌ها و کوچه‌های قدیمی تهران است. مردی منظم و دقیق که دوستان اندکی دارد و جهانی مملو از خاطرات. اما یک اتفاق عجیب، این آرامش را برهم می‌زند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

« لاله‌زار را گذاشت برای الکتریکی‌ها و موتوری‌ها و پیچید توی منوچهری. دیگر آن منوچهریِ بچگی‌هایش نبود. اما نیاسان هنوز دوستش داشت. آن‌ سال‌ها این خیابان راسته‌ی عتیقه‌‌فروش‌ها و برای خودش یک پا موزه‌ی تاریخ معاصر. مغازه‌هاش از هر دوره‌ای یادگاری داشتند؛ از عص قاجار قلیان و قوری و سرویس‌های فرانسوی، از دوران رضاشاه رولوور و تپانچه، و از دوره‌ی محمدرضا مدال‌های امرای ارتش و سکه‌های یادبود...»

این رمان سوال مهمی را پیش روی خواننده قرار می‌‌دهد و آن این است که آیا می‌توان به عقب بازگشت؟

جلسه‌ی نقد و بررسی این رمان در موسسه‌ی فرهنگی هنری هفت اقلیم به آدرس شریعتی، بالاتر از خیابان ملک، بعد از کشواد، شماره‌ی 569 برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۷۳۵۸۷