خبرگزاری کار ایران

برنامه های شبکه دو در سالگرد آزادسازی خرمشهر اعلام شد

شبکه دو سیما به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر برنامه‌های متعددی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

به گزارش  ایلنا، «سرزمین بهار» عنوان مستندی است که به همین مناسبت دوشنبه سوم خرداد ماه ساعت 19:40 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این مستند در کنار نمایش صحنه‌های واقعی جنگ با سردار محسن رضایی به عنوان یکی از  فرماندهان آزادسازی خرمشهر و تنی چند از فرماندهان دوران دفاع مقدس چون حاج محمد کوثری به گفت و گو پرداخته شده است.

از دیگر بخش‌های مستند «سرزمین بهار» گفت و گو درباره عملیات بیت المقدس، نقش شهید جهان آرا در آزادسازی خرمشهر و روایت‌هایی از مقاومت مردم شهر در دفاع از سرزمینشان خواهد بود.

مستند «از آسمان» کاری از گروه امور اجتماعی و به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد نیز برنامه‌ای ویژه را به بهانه سوم خرداد تهیه و تولید کرده که ساعت 17:15 به روی آنتن شبکه دو می‌رود. در این برنامه که «شوق رها شدن» نام گرفته به آزادسازی، بازسازی و حال و هوای خرمشهر؛ این سنگر مقاومت ملی پرداخته شده است.

همچنین«مسابقه محله»، سوم خردادماه برنامه‌ای متفاوت را به روی آنتن شبکه دو می‌برد. این قسمت از مسابقه محله با حضور نوجوانان و خانواده‌های آنان و با انگیزه آشنایی این قشر با فرهنگ شهادت و دلاورمردی های رزمندگان اسلام به مناطق عملیاتی خوزستان به خصوص شهر خرمشهر سفر می‌کند. یادمان‌های شهدای شلمچه، شهدای نحر خین، شهدای والفجر هشت، شهدای علقمه و باغ موزه خرمشهر از جمله نقاطی است که در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است و ساعت 15:30 از این شبکه پخش می‌شود.

دو برنامه «شبکه ما» و «روبه راه» از تولیدات گروه امور اجتماعی نیز به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر موضوعاتی متناسب را برای بینندگان شبکه دو سیما آماده پخش کرده‌اند که به ترتیب ساعت 17:45 و 21 از این شبکه پخش خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۷۳۸۲۷